Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indové vyrobili z nejlevnějšího auta světa zlatý klenot za 80 milionů

aktualizováno 
V originále je jízda s ním strašidelná, přesto se Tata Nano stalo jedním z nejdražších aut na světě. Klenot z dílny indických zlatníků má pomoci automobilce nastartovat prodeje.

Jeho cena měla být v Indii prodejní hit, u zákazníků se ale s velkou oblibou nesetkal. Tata Nano, které se začalo prodávat v ceně zhruba 50 tisíc korun, mělo nahradit hlavně motocykly, na kterých v Indii často jezdí celé rodiny. Navíc mělo motoristický svět přiblížit i lidem, kteří si automobil nemohli dovolit.

Jenže pro chudé je nano stále příliš drahé, pro movitější zákazníky je zase symbolem chudoby. Firmě se nedaří ani zajistit dostatečné způsoby financování vozu, protože na úrocích a příplatcích se může jeho cena až zdvojnásobit.

Tata Nano Europa

Tata Nano Europa

Nano nenadchlo ani zkušené automobilisty. Kromě toho, že na začátku jeho prodeje došlo k několika samovolným vznícením vozidla, je jeho řízení doslova zlým snem. Přečtěte si Děsivý motoristický zážitek: jízda nejlevnějším autem světa.

Na začátku prodeje v roce 2009 měla automobilka přes 200 tisíc objednávek a nestačila nové vozy vyrábět. Ještě v červnu loňského roku automobilka evidovala devět tisíc objednávek, o tři měsíce později už prodala pouhých 509 kusů.

Ratan Tata, šéf společnosti Tata, se ale nevzdává tak lehce. Chystá zahájení prodeje na evropských trzích a jeho zatím poslední marketingový tah obrátil nejlevnější vozidlo světa doslova naruby.

Tata Nano Gold Plus

Ratan předal nano jedné z divizí svého impéria Titan Industries a nechal ho celé pokrýt zlatem. Tata Nano Gold Plus je prací 30 uměleckých řemeslníků, kteří na jeho ozdobu spotřebovali 80 kilogramů 22karátového zlata, 15 kilogramů stříbra a množství nejrůznějších drahých kamenů.

Jeho cena je závratná, přes 80 milionů korun. Výsledný design vybírala veřejnost ze třinácti variant a Tata si pochvaluje, že jde o unikátní oslavu více než pět tisíc let staré tradice výroby šperků v Indii.

Podle Titan Industries nejde o propagaci skomírajícího vozu, ale hlavně o reklamu zlatnické značky Gold Plus. Zlaté nano teď čeká cesta do třiceti měst, v kterých má značka Gold Plus pobočky. Ratanu Tatovi se nicméně povedlo zpropagovat obě značky najednou.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.