Indové vyrobili z nejlevnějšího auta světa zlatý klenot za 80 milionů

  • 15
V originále je jízda s ním strašidelná, přesto se Tata Nano stalo jedním z nejdražších aut na světě. Klenot z dílny indických zlatníků má pomoci automobilce nastartovat prodeje.

Jeho cena měla být v Indii prodejní hit, u zákazníků se ale s velkou oblibou nesetkal. Tata Nano, které se začalo prodávat v ceně zhruba 50 tisíc korun, mělo nahradit hlavně motocykly, na kterých v Indii často jezdí celé rodiny. Navíc mělo motoristický svět přiblížit i lidem, kteří si automobil nemohli dovolit.

Jenže pro chudé je nano stále příliš drahé, pro movitější zákazníky je zase symbolem chudoby. Firmě se nedaří ani zajistit dostatečné způsoby financování vozu, protože na úrocích a příplatcích se může jeho cena až zdvojnásobit.

Tata Nano Europa

Nano nenadchlo ani zkušené automobilisty. Kromě toho, že na začátku jeho prodeje došlo k několika samovolným vznícením vozidla, je jeho řízení doslova zlým snem. Přečtěte si Děsivý motoristický zážitek: jízda nejlevnějším autem světa.

Na začátku prodeje v roce 2009 měla automobilka přes 200 tisíc objednávek a nestačila nové vozy vyrábět. Ještě v červnu loňského roku automobilka evidovala devět tisíc objednávek, o tři měsíce později už prodala pouhých 509 kusů.

Ratan Tata, šéf společnosti Tata, se ale nevzdává tak lehce. Chystá zahájení prodeje na evropských trzích a jeho zatím poslední marketingový tah obrátil nejlevnější vozidlo světa doslova naruby.

Tata Nano Gold Plus

Ratan předal nano jedné z divizí svého impéria Titan Industries a nechal ho celé pokrýt zlatem. Tata Nano Gold Plus je prací 30 uměleckých řemeslníků, kteří na jeho ozdobu spotřebovali 80 kilogramů 22karátového zlata, 15 kilogramů stříbra a množství nejrůznějších drahých kamenů.

Jeho cena je závratná, přes 80 milionů korun. Výsledný design vybírala veřejnost ze třinácti variant a Tata si pochvaluje, že jde o unikátní oslavu více než pět tisíc let staré tradice výroby šperků v Indii.

Podle Titan Industries nejde o propagaci skomírajícího vozu, ale hlavně o reklamu zlatnické značky Gold Plus. Zlaté nano teď čeká cesta do třiceti měst, v kterých má značka Gold Plus pobočky. Ratanu Tatovi se nicméně povedlo zpropagovat obě značky najednou.