Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti Essence je dokonalé, nikdy si jej nekoupíte

  16:40aktualizováno  16:40
Luxusní odnož automobilky Nissan, značka Infiniti, představila v Ženevě koncept vozu, který je prý dokonalým vyjádřením hodnot této značky.

Infiniti Essence | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Autosalon Ženeva 2009

Koncept Infiniti Essence není předobrazem sériového vozu, ale některé na něm použité prvky již údajně brzy najdeme v sériové výrobě. Supersportovní kupé je například osazeno hybridním pohonným ústrojím, které zatím automobilka nenabízela. To se má co nevidět změnit. Konceptem automobilka také slaví 20 let od počátku své existence.

Rovných 4 720 mm dlouhé kupé nabídne oku diváka pozoruhodný mix klasických linií britského střihu a futuristických prvků, jaké dovedou vymyslet snad jen japonští designéři.

Essence působí opravdu neotřele a z tohoto hlediska nezůstává exteriéru nic dlužný ani interiér vozu. Zajímavé je, že automobil se nezačínal rodit jako klasický koncept – tedy nejprve skici, pak modely a pak stavba prototypu.

Infiniti Essence

Jelikož má essence vystihovat podstatu značky, návrh konceptu začínal v produktovém oddělení. To nejprve vypracovalo představy o tom, pro koho by nový vůz měl být určen, proč by měl vzniknout a jaký by vlastně měl být. Teprve podle těchto představ vznikaly vizualizace budoucího vozu.

Essence je podle automobilky vozem, který sice nabízí pohádkový luxus, ale není určen těm, kdo se chtějí předvádět. Je to vůz pro sebevědomého majitele středního věku, který má rád kvalitní věci, ale nekazí je svým nevkusným přístupem.

Design essence je dynamický, ale nikoli agresivní. Vyjadřuje tak vlastně přístup automobilky k životnímu prostředí. Hybridní pohon essence totiž zaručí hospodárný provoz a přitom má řidič vždy dostatek výkonu pro rychlou sportovní jízdu. Spalovací motor a elektromotor dávají totiž dohromady výkon 600 koní. Z nich 440 dodává vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru, zbylých 160 koní je schopen dodat elektromotor umístěný mezi motorem a převodovkou. Sem se vešel i díky tomu, že používá novou konstrukci nazvanou 3D Motor.

Infiniti Essence

Výsledkem je velmi tenký elektromotor diskového tvaru, který je schopen nabídnout dvojnásobek točivého momentu oproti konvenční jednotce. Konkrétní hodnota je v tomto případě 500 Nm. Hybridní ústrojí by mělo zaručit kombinovanou spotřebu 8 litrů na 100 kilometrů, což je při daném výkonovém potenciálu velmi lákavá hodnota. Obdobné řešení by se brzy mělo objevit i v sériové výrobě.

Essence obsahuje i několik dalších prvků, se kterými se možná brzy u sériových infiniti setkáme. Může jít třeba o LED světla, kamery místo zpětných zrcátek nebo nový balíček bezpečnostní výbavy nazvaný Safety Shield. Ta obsahuje i senzory, které by měly zabránit boční kolizi automobilů při změně jízdního pruhu (systém SCP), systém BCP pak zabrání řidiči nacouvat do překážky za automobilem.

Do série se naopak pravděpodobně nepodívá speciální konstrukce zavazadlového prostoru, na jehož nákladovou plošinu se vejdou přesně na míru vyrobené kufry značky Luis Vuitton. Ty tak potká stejný osud jako celý koncept – budou je moci obdivovat pouze návštěvníci autosalonů.

Infiniti Essence




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.