Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti EX pro Evropu: parkování bude hračka, lak se sám vyléčí

  11:17aktualizováno  11:17
Luxusní nissany vozí v Americe jméno Infiniti. Příští rok se chystají také na evropské silnice. Jedním z prvních by měl být "coupe crossover" EX, který se právě představil na americké přehlídce Pebble Beach.

Infiniti EX | foto: Infiniti

Do Evropy dorazí tohle SUVčko společně s kupé a limuzínou označenými písmenem G, Třetí do party bude nástupce SUVčka FX35/45. Mají tak uvést oficiálně automobilku na trhy starého kontinentu a zkusit zalovit mezi zákazníky, kteří nechtějí čekat na v Evropě téměř vyprodané lexuse od Toyoty.

Nové malé sportovně-užitkové infiniti dostalo pohon všech kol, dlouhé je 4,63 metru, do šířky zabírá 1,8 metru a do výšky 159 centimetrů. Rozvor je 2,8 metru.

K vynálezům, které rozhodně zaslouží pozornost, je systém Around View Monitor, usnadňující parkování. Obyčejná parkovací kamera, kterou dostávají vetší nissany, se zdála vynálezcům japonské automobilky málo. Infiniti EX tak dostalo hned čtyři kamery, sledující okolí vozidla. Řidič pak při parkování vidí své auto z venkovního pohledu - z ptačí perspektivy.

Parkovací kamery

Další specialita se jmenuje "Scratch Shield". Jde o speciální lak, který je schopen se sám zacelit po malém poškrábání. Rýhy od nehtů pod klikami dveří a další podobné drobné šrámy je schopné "samoopravit" vysoce elastická pryskyřice přimíchaná do vrchních vrstev laku.

V porovnání s takovými lahůdkami už jsou adaptivní bixenony, systém hlídající řidiče, aby nevyjel z jízdního pruhu, prosklená zatmavovací střecha, koncová světla z LED diod nebo aktivní tempomat jen drobnostmi...

Ovládání palubních systémů probíhá přes sedmipalcový displej. Nechybí navigace s 9,3 GB harddiskem. Audiosoustava Bose je složena z 11 reproduktorů a 2 subwooferů, samozřejmostí je možnost připojení iPODu.

O pohon se stará 290koňový benzinový motor s objemem 3,5 litru známý z Nissanu 350Z, automatická převodovka má pět stupňů.

O rozdělování krouticích newtonmetrů mezi všechna čtyři kola pneumatiky 245/55 R19 se stará systém Infiniti ATTESA E-TS, což znamená Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split. Popsat princip jak funguje, je jednodušší než přečíst jeho jméno: Elektronicky ovládané spojky rozdělují sílu nejen mezi přední a zadní kola, ale i mezi levou a pravou stranou obou náprav v závislosti na trakčních podmínkách.

Evropa má v SUVčkách raději naftové motory. Šestiválcového turbodieselu vypůjčeného od spřízněného Renaultu se ale EX dočká až začátkem příštího desetiletí.

Jakou výbavu dostane evropská verze "EXka", prozatím známo není. Server just-auto odhaduje, že bude lovit zákazníky mezi kupci BMW X3 a nebo Audi A4 quattro, s kterými má srovnatelné rozměry. Evropskou půdu vyzkouší poprvé, když se pojede ukázat na ženevský autosalon v březnu 2008.

Infiniti EXInfiniti EXInfiniti EX



Infiniti EXInfiniti EXInfiniti EX




Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.