Infiniti EX

Infiniti EX | foto: Infiniti

Infiniti EX pro Evropu: parkování bude hračka, lak se sám vyléčí

  • 11
Luxusní nissany vozí v Americe jméno Infiniti. Příští rok se chystají také na evropské silnice. Jedním z prvních by měl být "coupe crossover" EX, který se právě představil na americké přehlídce Pebble Beach.

Do Evropy dorazí tohle SUVčko společně s kupé a limuzínou označenými písmenem G, Třetí do party bude nástupce SUVčka FX35/45. Mají tak uvést oficiálně automobilku na trhy starého kontinentu a zkusit zalovit mezi zákazníky, kteří nechtějí čekat na v Evropě téměř vyprodané lexuse od Toyoty.

Nové malé sportovně-užitkové infiniti dostalo pohon všech kol, dlouhé je 4,63 metru, do šířky zabírá 1,8 metru a do výšky 159 centimetrů. Rozvor je 2,8 metru.

K vynálezům, které rozhodně zaslouží pozornost, je systém Around View Monitor, usnadňující parkování. Obyčejná parkovací kamera, kterou dostávají vetší nissany, se zdála vynálezcům japonské automobilky málo. Infiniti EX tak dostalo hned čtyři kamery, sledující okolí vozidla. Řidič pak při parkování vidí své auto z venkovního pohledu - z ptačí perspektivy.

Parkovací kamery

Další specialita se jmenuje "Scratch Shield". Jde o speciální lak, který je schopen se sám zacelit po malém poškrábání. Rýhy od nehtů pod klikami dveří a další podobné drobné šrámy je schopné "samoopravit" vysoce elastická pryskyřice přimíchaná do vrchních vrstev laku.

V porovnání s takovými lahůdkami už jsou adaptivní bixenony, systém hlídající řidiče, aby nevyjel z jízdního pruhu, prosklená zatmavovací střecha, koncová světla z LED diod nebo aktivní tempomat jen drobnostmi...

Ovládání palubních systémů probíhá přes sedmipalcový displej. Nechybí navigace s 9,3 GB harddiskem. Audiosoustava Bose je složena z 11 reproduktorů a 2 subwooferů, samozřejmostí je možnost připojení iPODu.

O pohon se stará 290koňový benzinový motor s objemem 3,5 litru známý z Nissanu 350Z, automatická převodovka má pět stupňů.

O rozdělování krouticích newtonmetrů mezi všechna čtyři kola pneumatiky 245/55 R19 se stará systém Infiniti ATTESA E-TS, což znamená Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split. Popsat princip jak funguje, je jednodušší než přečíst jeho jméno: Elektronicky ovládané spojky rozdělují sílu nejen mezi přední a zadní kola, ale i mezi levou a pravou stranou obou náprav v závislosti na trakčních podmínkách.

Evropa má v SUVčkách raději naftové motory. Šestiválcového turbodieselu vypůjčeného od spřízněného Renaultu se ale EX dočká až začátkem příštího desetiletí.

Jakou výbavu dostane evropská verze "EXka", prozatím známo není. Server just-auto odhaduje, že bude lovit zákazníky mezi kupci BMW X3 a nebo Audi A4 quattro, s kterými má srovnatelné rozměry. Evropskou půdu vyzkouší poprvé, když se pojede ukázat na ženevský autosalon v březnu 2008.

Infiniti EXInfiniti EXInfiniti EX



Infiniti EXInfiniti EXInfiniti EX