Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti: japonský luxus po americku míří do Česka

aktualizováno 
Český automobilový trh obohatí na jaře nová značka – japonská Infiniti. V nabídce bude mít čtyři rychlá auta.

Infiniti G37 | foto: Infiniti

Luxusní a sportovní. Tak lze označit prakticky všechna čtyři auta, která od dubna začne dovážet automobilka Infiniti do Česka. Prodávat se budou v jediné prodejně, která se staví v Průhonicích u Prahy. V nabídce bude sportovní dvoudveřový vůz G37 Coupé, sedan G37 konkurující například BMW řady 5, malé SUV, které bude přetahovat zákazníky uvažující o BMW X3 či Audi Q5, a nakonec klasické městské auto do lehkého terénu označené FX37.


Nic úsporného nečekejte
Všechna auta jsme vyzkoušeli v jižní Francii, kde se konalo první evropské představení. První dojem? Povedený design. Jejich majitele na českých silnicích nepřehlédnete. Co dál? O všech autech se dá říct, že jejich provoz bude stát hodně peněz. Nabízen jen prakticky jen motor o objemu 3,7 litru a podle toho vypadá i spotřeba. Při běžné jízdě na všech druzích silnic se pod dvanáct litrů benzinu na sto kilometrů dostanete těžko. Výjimkou je jen největší model označený FX. Ten má v nabídce ještě osmiválec o objemu pět litrů. Úsporný naftový motor v nabídce chybí.
 
Díky kamerám okolo auta vidíte všude
Největší zájem asi bude o SUV s označením FX s pohonem všech kol. Ostatně toto auto si někteří nedočkavci nechávají individuálně vozit z USA. Na jízdní testy jsme si vzali silnější pětilitrovou verzi. Její síla je obrovská, 286 kW (390 koní) je zkrátka znát. Ale chce to opravdu lehkou nohu! Svižná jízda si totiž řekla v průměru o sedmnáct litrů benzinu, klidnější ji srazila na třináct.

Infiniti FX

Uvnitř vozu si užíváte luxusu, a to už v základní verzi. Bezklíčové startování stiskem tlačítka, audiosystém Bose, adaptivní tempomat, který auto sám zabrzdí či zrychlí podle provozu před vámi, a především výborný parkovací systém se čtyřmi kamerami rozmístěnými na zpětných zrcátkách, kapotě a víku kufru, které snímají prostor okolo celého auta.

Obraz ze všech kamer se pak na displej před řidiče převádí do podoby ptačího pohledu na vůz. Při parkování tedy není místo, o němž byste neměli stoprocentní přehled. Žádná jiná automobilka nic podobného zatím nenabízí.

Může se hodit

Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Vytknout se Infiniti dá velikost kufru. Objem 410 litrů ve srovnání s konkurencí neobstojí. Navíc mu chybí v této třídě dnes už standardní zavírání víka zavazadlového prostoru stisknutím tlačítka. Nezbývá než víkem kufru bouchnout a jít si umýt ruce.

Infiniti EX37

Když se vám FX bude zdát velké, pak je tu jiná možnost. Tou je vzhledově prakticky stejný model EX37. Je však o 23 centimetrů kratší a o devět centimetrů má i kratší rozvor. Vnější i vnitřní podoba se od většího sourozence prakticky neliší. V nabídce ale nebude s pětilitrovým motorem.
 
Dejte přednost automatu
Čtyřdveřový sedan G37 jsme vyzkoušeli s šestistupňovým manuálním řazením. Většina přibližně stokilometrové části trasy vedla po dálnici, kde je autu s výkonem 235 kW (320 koní) nejlépe.

Infiniti G37

V poměrně hustém dešti to chtělo při zkoumání ochoty vozu zrychlovat docela kázeň. Poháněná totiž byla jen zadní náprava. Za příplatek však můžete zvolit i čtyřkolku a sedmistupňový automat s řadicími pádly u volantu. Ten musíme doporučit, protože vyloženě tvrdé, sportovní manuální řazení bylo utrpením.

Jako poslední přišel na řadu sportovní model G37 Coupé. Taková stylová hračka s pohonem zadních kol a opět s motorem o objemu 3,7 litru, který si v tomhle autě užijete nejvíc. Kupé je s ním výkonné a přitom na silnici sedí jako přibité. Ale opět se musíte při jízdě krotit, jinak budete u čerpací stanice každou chvíli.

Infiniti G37 Coupé

A ceny nabízených vozů? Zatím nebyly zveřejněny. Pro představu zatím může sloužit nabídka firmy Impexcar, která se specializuje na individuální dovozy automobilů. Největší a nejsilnější model FX50 nabízí za 1,8 milionu, slabší verzi FX37 za jeden a půl milionu korun. Přes milionovou hranici se zřejmě přehoupnou ceny i dalších tří modelů. Ivana Zimová, tisková mluvčí zástupce Infiniti na českém trhu, prozrazuje: "Ceny vozů jsou stanoveny na úrovni 3 % pod cenou konkurenčních modelů BMW s odpovídající výbavou." Do konce roku 2009 chce Infiniti prodat 70-80 aut. "Dlouhodobě však předpokládáme prodej ve výši 150-200 aut ročně," doplňuje Zimová.

Pro český i slovenský trh, na který se Infiniti dostane o rok později, jsou určené evropské verze aut. Majitelům infiniti, kteří si je individuálně dovezli z Ameriky, oficiální dovozce vzkazuje: "Těmto vozům budeme sice moci nabídnout servis, ale je potřeba zdůraznit, že tyto vozy nemají v Evropě ani garanci a ani asistenční službu."  Což znamená, že veškeré servisní práce si majitelé těchto vozů platí sami.

Nabídka Infiniti





Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.