Luxusní a sportovní. Tak lze označit prakticky všechna čtyři auta, která od dubna začne dovážet automobilka Infiniti do Česka. Prodávat se budou v jediné prodejně, která se staví v Průhonicích u Prahy. V nabídce bude sportovní dvoudveřový vůz G37 Coupé, sedan G37 konkurující například BMW řady 5, malé SUV, které bude přetahovat zákazníky uvažující o BMW X3 či Audi Q5, a nakonec klasické městské auto do lehkého terénu označené FX37.
Nic úsporného nečekejte
Všechna auta jsme vyzkoušeli v jižní Francii, kde se konalo první evropské představení. První dojem? Povedený design. Jejich majitele na českých silnicích nepřehlédnete. Co dál? O všech autech se dá říct, že jejich provoz bude stát hodně peněz. Nabízen jen prakticky jen motor o objemu 3,7 litru a podle toho vypadá i spotřeba. Při běžné jízdě na všech druzích silnic se pod dvanáct litrů benzinu na sto kilometrů dostanete těžko. Výjimkou je jen největší model označený FX. Ten má v nabídce ještě osmiválec o objemu pět litrů. Úsporný naftový motor v nabídce chybí.
Díky kamerám okolo auta vidíte všude
Největší zájem asi bude o SUV s označením FX s pohonem všech kol. Ostatně toto auto si někteří nedočkavci nechávají individuálně vozit z USA. Na jízdní testy jsme si vzali silnější pětilitrovou verzi. Její síla je obrovská, 286 kW (390 koní) je zkrátka znát. Ale chce to opravdu lehkou nohu! Svižná jízda si totiž řekla v průměru o sedmnáct litrů benzinu, klidnější ji srazila na třináct.
Uvnitř vozu si užíváte luxusu, a to už v základní verzi. Bezklíčové startování stiskem tlačítka, audiosystém Bose, adaptivní tempomat, který auto sám zabrzdí či zrychlí podle provozu před vámi, a především výborný parkovací systém se čtyřmi kamerami rozmístěnými na zpětných zrcátkách, kapotě a víku kufru, které snímají prostor okolo celého auta.
Obraz ze všech kamer se pak na displej před řidiče převádí do podoby ptačího pohledu na vůz. Při parkování tedy není místo, o němž byste neměli stoprocentní přehled. Žádná jiná automobilka nic podobného zatím nenabízí.
Může se hoditVyberte si vůz on-line! www.automodul.cz |
Vytknout se Infiniti dá velikost kufru. Objem 410 litrů ve srovnání s konkurencí neobstojí. Navíc mu chybí v této třídě dnes už standardní zavírání víka zavazadlového prostoru stisknutím tlačítka. Nezbývá než víkem kufru bouchnout a jít si umýt ruce.
Když se vám FX bude zdát velké, pak je tu jiná možnost. Tou je vzhledově prakticky stejný model EX37. Je však o 23 centimetrů kratší a o devět centimetrů má i kratší rozvor. Vnější i vnitřní podoba se od většího sourozence prakticky neliší. V nabídce ale nebude s pětilitrovým motorem.
Dejte přednost automatu
Čtyřdveřový sedan G37 jsme vyzkoušeli s šestistupňovým manuálním řazením. Většina přibližně stokilometrové části trasy vedla po dálnici, kde je autu s výkonem 235 kW (320 koní) nejlépe.
V poměrně hustém dešti to chtělo při zkoumání ochoty vozu zrychlovat docela kázeň. Poháněná totiž byla jen zadní náprava. Za příplatek však můžete zvolit i čtyřkolku a sedmistupňový automat s řadicími pádly u volantu. Ten musíme doporučit, protože vyloženě tvrdé, sportovní manuální řazení bylo utrpením.
Jako poslední přišel na řadu sportovní model G37 Coupé. Taková stylová hračka s pohonem zadních kol a opět s motorem o objemu 3,7 litru, který si v tomhle autě užijete nejvíc. Kupé je s ním výkonné a přitom na silnici sedí jako přibité. Ale opět se musíte při jízdě krotit, jinak budete u čerpací stanice každou chvíli.
A ceny nabízených vozů? Zatím nebyly zveřejněny. Pro představu zatím může sloužit nabídka firmy Impexcar, která se specializuje na individuální dovozy automobilů. Největší a nejsilnější model FX50 nabízí za 1,8 milionu, slabší verzi FX37 za jeden a půl milionu korun. Přes milionovou hranici se zřejmě přehoupnou ceny i dalších tří modelů. Ivana Zimová, tisková mluvčí zástupce Infiniti na českém trhu, prozrazuje: "Ceny vozů jsou stanoveny na úrovni 3 % pod cenou konkurenčních modelů BMW s odpovídající výbavou." Do konce roku 2009 chce Infiniti prodat 70-80 aut. "Dlouhodobě však předpokládáme prodej ve výši 150-200 aut ročně," doplňuje Zimová.
Pro český i slovenský trh, na který se Infiniti dostane o rok později, jsou určené evropské verze aut. Majitelům infiniti, kteří si je individuálně dovezli z Ameriky, oficiální dovozce vzkazuje: "Těmto vozům budeme sice moci nabídnout servis, ale je potřeba zdůraznit, že tyto vozy nemají v Evropě ani garanci a ani asistenční službu." Což znamená, že veškeré servisní práce si majitelé těchto vozů platí sami.