Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti M vás ohlídá, i když budete předjíždět

  13:00aktualizováno  13:00
Luxusní divize japonského Nissanu, Infiniti, se pouští do boje o evropský trh prémiových aut střední třídy. Třetí generace sedanu řady M přináší v barokních tvarech karosérie jen ty nejlepší materiály a dostatečně výkonné motory.

Infiniti M 2011 | foto: Infiniti

Jestliže se japonské značce Infiniti docela dobře podařilo uchytit v USA, tak prodeje na starém kontinentě stále nedosahují čísel, která by mateřský koncern Nissan uspokojila. Tradiční německé značky jsou v Evropě tak zakořeněné, že i celkově úspěšnějšímu Lexusu (luxusní značka Toyoty) se nedaří dohnat BMW, Audi či Mercedes.

Infiniti M 2011

Řada M je nejvyšší v nabídce Infiniti, ale v současné generaci se v Evropě nenabízí. S novou generací řady M ale Infiniti s Evropou již počítá, takže se na ni můžeme těšit i u nás. Infiniti totiž má od loňského roku oficiální zastoupení v České republice.

Oproti předchozí generaci dostala nová řada M výraznější rysy. Poněkud barokní linie mohutné karoserie se dost výrazně odlišují od strohého designu evropských (německých) rivalů. Technika vychází z Nissanu Maxima, ale na první ani druhý pohled to poznat nelze.

Infiniti M 2011

Naopak, Infiniti M se pyšní v základu špičkovými materiály interiéru, které u konkurence najdeme jen u nejvyšších výbav. Vedle nezbytné kůže a dřevěného obložení zaujme i nezvykle tvarovaná přístrojová deska. Má podobné zakřivení jako celá karoserie automobilu.

Infiniti nabídne svůj nejvyšší model s dvojicí motorů. Jenže jinou dvojici bude nabízet v Evropě a jinou v USA. Stejným agregátem pro oba trhy bude benzinový šestiválec o objemu 3,7 litru, který poskytne solidní výkon 330 koní. Tímto motorem již Infiniti osazuje své další modely v nabídce. Výkon by ale měl být mírně zvýšený.

V USA se mohou zákazníci těšit i na osmiválcový motor s objemem 5,6 litru se zatím nezveřejněným výkonem. Pětilitrový motor sice Infiniti v Evropě nabízí například v modelu FX, ale u nové řady M jej nahradí naftový šestiválec, který si Infiniti půjčí od Renaultu. A proč právě od něj? Nissan totiž s Renaultem tvoří alianci. Výkonové parametry dieselové jednotky ale zatím výrobce neprozradil.

Z technických inovací se Infiniti chlubí systémem ochrany proti bočnímu nárazu. Jde o podobný systém jako SIPS u Volva, ale dotažený o kousek dál. Při předjížděcím manévru auto pozná, zda je ve vedlejším pruhu jiné vozidlo. Pokud ano, upozorní na něj a pomůže s návratem do původního jízdního pruhu. Dále v nabídce nebudou chybět všechny obvyklé vymoženosti vozů vyšší střední třídy, jako je celá paleta airbagů, ABS a hned několik stabilizačních systémů.

Infiniti řady M zatím výrobce představil jen virtuálně, na vlastní oči si jej budou moci prohlédnout návštěvníci podzimního frankfurtského autosalonu. Do prodeje se pak dostane v příštím roce.

Cenu zatím výrobce neuvedl, lze předpokládat, že bude kopírovat ceny současné řady M. Ta se v USA prodává od 45 000 USD, tedy za zhruba 850 tisíc korun. Jenže evropské ceny budou jistě mnohem vyšší. Odvodit je můžeme od SUV řady FX, která je v USA mírně levnější než emkový sedan. A řada FX startuje na našem trhu na ceně 1 450 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.