Infiniti M 2011 | foto: Infiniti

Infiniti M vás ohlídá, i když budete předjíždět

  • 26
Luxusní divize japonského Nissanu, Infiniti, se pouští do boje o evropský trh prémiových aut střední třídy. Třetí generace sedanu řady M přináší v barokních tvarech karosérie jen ty nejlepší materiály a dostatečně výkonné motory.

Jestliže se japonské značce Infiniti docela dobře podařilo uchytit v USA, tak prodeje na starém kontinentě stále nedosahují čísel, která by mateřský koncern Nissan uspokojila. Tradiční německé značky jsou v Evropě tak zakořeněné, že i celkově úspěšnějšímu Lexusu (luxusní značka Toyoty) se nedaří dohnat BMW, Audi či Mercedes.

Infiniti M 2011

Řada M je nejvyšší v nabídce Infiniti, ale v současné generaci se v Evropě nenabízí. S novou generací řady M ale Infiniti s Evropou již počítá, takže se na ni můžeme těšit i u nás. Infiniti totiž má od loňského roku oficiální zastoupení v České republice.

Oproti předchozí generaci dostala nová řada M výraznější rysy. Poněkud barokní linie mohutné karoserie se dost výrazně odlišují od strohého designu evropských (německých) rivalů. Technika vychází z Nissanu Maxima, ale na první ani druhý pohled to poznat nelze.

Infiniti M 2011

Naopak, Infiniti M se pyšní v základu špičkovými materiály interiéru, které u konkurence najdeme jen u nejvyšších výbav. Vedle nezbytné kůže a dřevěného obložení zaujme i nezvykle tvarovaná přístrojová deska. Má podobné zakřivení jako celá karoserie automobilu.

Infiniti nabídne svůj nejvyšší model s dvojicí motorů. Jenže jinou dvojici bude nabízet v Evropě a jinou v USA. Stejným agregátem pro oba trhy bude benzinový šestiválec o objemu 3,7 litru, který poskytne solidní výkon 330 koní. Tímto motorem již Infiniti osazuje své další modely v nabídce. Výkon by ale měl být mírně zvýšený.

V USA se mohou zákazníci těšit i na osmiválcový motor s objemem 5,6 litru se zatím nezveřejněným výkonem. Pětilitrový motor sice Infiniti v Evropě nabízí například v modelu FX, ale u nové řady M jej nahradí naftový šestiválec, který si Infiniti půjčí od Renaultu. A proč právě od něj? Nissan totiž s Renaultem tvoří alianci. Výkonové parametry dieselové jednotky ale zatím výrobce neprozradil.

Z technických inovací se Infiniti chlubí systémem ochrany proti bočnímu nárazu. Jde o podobný systém jako SIPS u Volva, ale dotažený o kousek dál. Při předjížděcím manévru auto pozná, zda je ve vedlejším pruhu jiné vozidlo. Pokud ano, upozorní na něj a pomůže s návratem do původního jízdního pruhu. Dále v nabídce nebudou chybět všechny obvyklé vymoženosti vozů vyšší střední třídy, jako je celá paleta airbagů, ABS a hned několik stabilizačních systémů.

Infiniti řady M zatím výrobce představil jen virtuálně, na vlastní oči si jej budou moci prohlédnout návštěvníci podzimního frankfurtského autosalonu. Do prodeje se pak dostane v příštím roce.

Cenu zatím výrobce neuvedl, lze předpokládat, že bude kopírovat ceny současné řady M. Ta se v USA prodává od 45 000 USD, tedy za zhruba 850 tisíc korun. Jenže evropské ceny budou jistě mnohem vyšší. Odvodit je můžeme od SUV řady FX, která je v USA mírně levnější než emkový sedan. A řada FX startuje na našem trhu na ceně 1 450 000 korun.