Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Infiniti bude vidět ve F1. Slaví to v Ženevě konceptem etherea

  13:55aktualizováno  13:55
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Typicky japonsky rozvlněný koncept přivezlo na ženevský autosalon Infiniti. Japonská značka libující si v neotřelé eleganci, vysokých výkonech a především v luxusu ho pojmenovala Etherea.

Infiniti Etherea | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Hybridní kříženec různých automobilových druhů (z jednoho pohledu je to kupé, z druhého sedan a ze třetího SUV) je dlouhý 4,4 metru.

Vedoucí projektu a designér exteriéru Giichi Endo to popisuje takto: "Je to čtyřdveřové coupé s praktičností pětidveřového vozu – tedy hatchback, který nevypadá jako hatchback."

Schovali ho na ženevském stánku do tmavé garáže s pro Infiniti tradičním fialovým osvětlením.

Infiniti Etherea

Etherea má pohon předních kol, roztáčí je přes bezestupňovou převodovkou CVT hybridní soustrojí elektromotoru a čtyřválcového přeplňovaného dvouapůllitru s výkonem 245 koní.

Partnerství s Red Bullem

Kromě čistokrevného konceptu dovezlo Infiniti do Ženevy ještě jednu novou zprávu. Ten narozdíl od konceptu, který na silnici asi nikdy nepotkáme mít pokračování bude. Na výstavišti Palexpo luxusní odnož japonského Nissanu oznámila vstup do Formule 1.

Infiniti se totiž stalo jedním z hlavních partnerů tým Red Bull Racing Renault (Renault s Nissanem tvoří alianci), v jehož barvách v loňské sezoně slavil titul mistra světa německý pilot Sebastian Vettel.

Prozatím je partnerství podepsané na dva roky a bude pokrývat hlavně marketingové aktivity. Andy Palmer, viceprezident Infiniti a šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner ale prozradili, že čekají rozšíření spolupráce i na poli techniky.

Autosalon Ženeva 2011

Palmer v Ženevě zdůraznil, že partnerství je důležité hlavně pro posílení image na čínském trhu.

Pro letošní rok se do F1 vrací "setrvačníkový" systém KERS uchovávající energii, kterou může pilot využít pro akceleraci. Nissan, vlastník Infiniti, má s elektřinou v autech velké zkušenosti, vyrábí mimo jiné elektromobil Leaf, který se stal evropským autem roku. "Nissan vlastní firmu na výrobu akumulátorů pro elektromobily, to se dá využít," řekl Palmer.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.