Infiniti Etherea

Infiniti Etherea | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Infiniti bude vidět ve F1. Slaví to v Ženevě konceptem etherea

  • 10
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Typicky japonsky rozvlněný koncept přivezlo na ženevský autosalon Infiniti. Japonská značka libující si v neotřelé eleganci, vysokých výkonech a především v luxusu ho pojmenovala Etherea.

Hybridní kříženec různých automobilových druhů (z jednoho pohledu je to kupé, z druhého sedan a ze třetího SUV) je dlouhý 4,4 metru.

Vedoucí projektu a designér exteriéru Giichi Endo to popisuje takto: "Je to čtyřdveřové coupé s praktičností pětidveřového vozu – tedy hatchback, který nevypadá jako hatchback."

Schovali ho na ženevském stánku do tmavé garáže s pro Infiniti tradičním fialovým osvětlením.

Infiniti Etherea

Etherea má pohon předních kol, roztáčí je přes bezestupňovou převodovkou CVT hybridní soustrojí elektromotoru a čtyřválcového přeplňovaného dvouapůllitru s výkonem 245 koní.

Partnerství s Red Bullem

Kromě čistokrevného konceptu dovezlo Infiniti do Ženevy ještě jednu novou zprávu. Ten narozdíl od konceptu, který na silnici asi nikdy nepotkáme mít pokračování bude. Na výstavišti Palexpo luxusní odnož japonského Nissanu oznámila vstup do Formule 1.

Infiniti se totiž stalo jedním z hlavních partnerů tým Red Bull Racing Renault (Renault s Nissanem tvoří alianci), v jehož barvách v loňské sezoně slavil titul mistra světa německý pilot Sebastian Vettel.

Prozatím je partnerství podepsané na dva roky a bude pokrývat hlavně marketingové aktivity. Andy Palmer, viceprezident Infiniti a šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner ale prozradili, že čekají rozšíření spolupráce i na poli techniky.

Autosalon Ženeva 2011

Palmer v Ženevě zdůraznil, že partnerství je důležité hlavně pro posílení image na čínském trhu.

Pro letošní rok se do F1 vrací "setrvačníkový" systém KERS uchovávající energii, kterou může pilot využít pro akceleraci. Nissan, vlastník Infiniti, má s elektřinou v autech velké zkušenosti, vyrábí mimo jiné elektromobil Leaf, který se stal evropským autem roku. "Nissan vlastní firmu na výrobu akumulátorů pro elektromobily, to se dá využít," řekl Palmer.


Elektromobil