Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malé infiniti ladí formu na premiéru. Bude to japonský mercedes

aktualizováno 
Je to Mazda? Možná takovéto otázky by si položil laik, když by poprvé uviděl fotografii nového kompaktního hatchbacku od Infiniti. To ponese označení Q30 a premiéru si odbude na autosalonu ve Frankfurtu.

Infiniti Q30 | foto: Infiniti

Vozy kategorie SUV jsou hitem současnosti. Snad každá automobilka má alespoň jeden takový model v nabídce. Pokud ne, tak ho chystá. Pozadu nezůstává ani prémiový segment vozů SUV. A proto nepřekvapí, že nový hatchback od Infiniti přebírá řadu znaků vozů kategorie SUV. Nechybí tak zvýšený podvozek nebo oplastované lemy blatníků.

Fotogalerie

Infiniti je pro Nissan tím, čím je Lexus pro Toyotu. Jde tedy o prémiovou značku tradičního japonského výrobce. Infiniti není v segmentu žádným nováčkem, ale s novým modelem Q30 chce více uspět zejména v Evropě. Je to totiž kompaktní vůz, který je určen přednostně pro evropské zákazníky.

Může vás zajímat

Nissan X-Trail 2.0 2010

Nissan X-Trail 2.0 2010

Cena 299.999,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Tomu odpovídá i místo oficiálního představení sériového modelu. Model Q30 vychází z dva roky starého konceptu, který byl představen v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu. Na stejném místě si 15. září odbude sériový model světovou premiéru. Prozatím je k dispozici jen jediná fotografie. Detaily ohledně výkonů a výbavy zatím výrobce tají.

Na první pohled je chystané Infiniti podobné jiným japonským vozům. Podobnost s Mazdou 3, CX-3 a CX-5 je značná. Ovšem zatím tak lze soudit jen podle jediného obrázku. Stejně jako u Mazdy má chystané Infiniti nepřehlédnutelnou masku, na které se nešetřilo chromem. Nechybí rozměrné logo ve středu přední masky. Stejně jako u Mazdy vedou z masky lišty až k světlometům.

Jako když vaří pejsek a kočička: hatchback, kupé a SUV v Infiniti Q30

Boční profil vozu je dramaticky zvlněný, nechybí řada prolisů. Originální je chromované orámování bočních oken. Zejména „barokní“ detail v C sloupku, který je novým poznávacím znamením značky. Přes podobnost s vozy Mazda nelze chystané novince upřít eleganci. Zejména vyobrazená hnědá metalíza vozu sluší.

Infiniti Q30 nebude velké auto. Postavené bude na platformě od Mercedesu, konkrétně na základech modelu GLA. Tento Mercedes má rozměry 4,42 × 2,7 × 1,8 metru. Nové Infiniti by nemělo být o moc větší. Od Mercedesu by měly pocházet i pohonné jednotky. Jaké to budou, na to si musíme počkat do září.

Model Q30 bude mít evropský rodný list. Vyrábět se bude v anglickém Sunderlandu. Anglie je už čtvrtou zemí, kde se vozy Infiniti montují. Až později v roce 2017 by se měla rozběhnout výroba modelu Q30 v Mexiku, odkud bude zásobován trh ve Spojených státech. Z modelu Q30 časem vznikne i opravdové SUV a ne jen naznačené.

Takhle se Infiniti Q30 naparovalo v září 2013 ve Frankfurtu:

Autor:


Témata: Mazda, Mercedes-Benz


Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.