Prémiové divize japonských automobilek Nissan a Toyota proti sobě s novým rokem poslaly přímé konkurenty Infiniti Q50 a nový Lexus IS (více o lexusu čtěte zde). Obě auta jsou základními sedany obou značek, jsou podobně velká, mají pohon zadních kol a míří na stejnou cílovou skupinu zákazníků.
Přestože hlavním odbytištěm Lexusu i Infiniti je především severoamerický trh, obě značky se snaží uspět i v Evropě včetně českého trhu. Zde naráží na silnou konkurenci německých automobilek, v případě obou novinek na BMW 3, Mercedes třídy C a Audi A4. Pro zajímavost, třetí ze skupiny prémiových japonských značek, Acura od Hondy, evropský trh vypouští.
Infiniti Q50 nahradí v nabídce značky model G37, který byl v prodeji od roku 2006. Nový model se do prodeje dostane o prázdninách v USA a Kanadě, v Evropě bude k mání asi až na podzim.
Oproti Lexusu IS působí nové infiniti poněkud konzervativněji, ale i zde výrobce přiostřil převážně oblé linie předchůdce. Z profilu vyniknou výrazné prolisy karoserie nad prahem a u zadních dveří. Ponton přechází ve dvou liniích, které se mísí právě v prostoru zadních dveří. Zajímavá je zalomená linka u zadního bočního okna.
Přední partie jsou dostatečně agresivní s výrazně předsazenou maskou chladiče. Zajímavé je, že maska má obdobné zalomení ve tvaru přesýpacích hodin jako nový Lexus IS, i když oproti němu je podstatně menší a decentnější. Zadní svítilny jsou značně protáhlé, a to jak do středu auta, tak do jeho boků. Spoiler integrovaný do víka kufru je docela mohutný. Jako celek si auto ponechalo něco z boubelatosti předchůdce.
Nissan se chlubí, že Infiniti Q50 bude jeden z nejsportovnějších sedanů na trhu. Prostě nejen luxusní auto, ale i vůz se slušnými řidičskými zážitky. I proto značka novinku testovala na slavném okruhu Nürburgring a auto po okruhu proháněl jezdec Formule 1 Sebastien Buemi, na vývoji Q50 se podílel i trojnásobný šampion F1 Sebastian Vettel.
Hlavní technologickou novinkou je Direct Adaptive Steering, což je elektronické řízení, které dokáže za jízdy měnit nastavení. Snímá natočení kol a zásahy do řízení. Řidič si pak může vybrat ze čtyř režimů nastavení systému. Další systém zase sleduje senzorem za vnitřním zpětným zrcátkem silnici daleko dopředu a dokáže tak reagovat na stav vozovky, překážky a další situace. Samozřejmostí systému je i hlídání jízdních pruhů.
Luxusní stránku věci zajistí nový inteligentní klíč, který dokáže nejen otevřít na dálku auto, ale i nastavit sedačky a další funkce vozu. Zákazník pak dostane až čtyři individuální klíče. Špičkové audio pochází od značky Bose a nepřekvapí luxusní kožený interiér s hliníkovými doplňky.
Infiniti zatím pro model Q50 představilo dvě pohonné jednotky. Základní šestiválec o objemu 3,7 litru má výkon 244 kW, alternativou je šestiválec o objemu 3,5 litru kombinovaný s elektromotorem. Hybrid má kombinovaný výkon 267 kW (217 kW benzinový motor + 50 kW elektromotor).
Podle všeho Infiniti představí pro evropský trh i dieselový agregát. Zde se sluší dodat, že konkurenční Lexus IS o naftový motor v nejnovější generaci přišel a místo něj dostal hybridní pohon. V každém případě u Q50 výkon na zadní či všechna kola přenáší sedmistupňový automat s možností manuální změny rychlostí.