Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Innotech Corvette: americkou klasiku vylepšili Češi, může mít až 1000 koní

aktualizováno 
Rudý supersport od společnosti Innotech má povědomé tvary, ale docela neznámou tvář. Česká společnost sídlící v Jaroměři důkladně přepracovala podle požadavků zákazníka Chevrolet Corvette C6 Coupé a tato americká legenda dostala do svého rodného listu ještě jedno občanství. Tentokrát české.

Innotech Corvette | foto: Innotech

Innotech není v motoristickém světě žádný nováček. Starší automobiloví nadšenci si jistě vzpomenou na úžasný dvoumístný roadster s motorem před zadní nápravou Innotech Mysterro, který můžeme spolu s Tatrou MTX považovat za jediný novodobý supersport vyráběný u nás.

O pohon Mysterra se staral osmiválec z Chevroletu Corvette, jehož zdvihový objem byl zvětšen na 7,7 nebo dokonce 9,6 litru a jeho výkon tak byl 500 až 750 koní. To vše v roce 1995. Ale z plánované produkce 25 kusů se udalo pouhých 5 vozů.

Innotech Mysterro

Innotech Mysterro

Nyní se společnost Innotech, zabývající se také navrhováním kapotáží pro motocykly a traktory, motoristickému světu opět připomněla. A znovu ve spojení s americkou legendou Chevrolet Corvette, tentokrát s její aktuální šestou generací.

Zájemci o tento vůz tak mohou díky změnám na motoru, podvozku, brzdách a karoserii získat opravdový unikát.

Co je vidět na první pohled, jsou úpravy karoserie. Nová je přední i zadní část. Zepředu přitom i díky hliníkové masce chladiče trochu připomíná Ferrari 599 GTB a také při pohledu zezadu se nezapře inspirace italskými sporťáky z poloviny minulého století.

Nové panely jsou přitom vyrobeny z uhlíkových kompozitů nebo skelných vláken. Innotech navíc slibuje další možnosti, především závodnější vzhled přední kapoty nebo důkladné rozšíření.

Meze se nekladou ani v úpravě interiéru. Zákazník si může vybrat čalounění z nejjemnější italské či anglické kůže nebo z řady doplňků, včetně karbonových sportovních sedadel. V základní úpravě najdete také kovaná kola od firem HRE nebo Forgeline, která mají na přední nápravě rozměr 9 x 19 a vzadu potom 12 x 20 palců. Můžete si je objednat i se středovou maticí, a pokud by to ani potom nebylo podle vašich představ, lze je nahradit karbon-hořčíkovými ráfky Dymag.

Nejdůležitější jsou však úpravy motoru a podvozku. A v případě motoru máte opravdu z čeho vybírat. Základ tvoří celohliníkové vidlicové osmiválce s rozvodem OHV a dvojicí ventilů na válec, které mají v případě typu LS2 objem 6,0 litru a LS3 6,2 l.

Základní úprava motoru LS2 přinese výkon kolem 500 koní, s kompresorem Procharger, stejně jako s kompresorem Magnecharger se výkon vyšplhá na 600 koní (při zásadnějších úpravách až 800 koní). Motor LS3 disponuje po základní úpravě výkonem kolem 560 koní, s kompresorem Procharger potom asi 630 koní (při výrazné přestavbě až 850 koní) a s dvojicí turbodmychadel máte na výběr mezi 700 až 1000 koňmi.

Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatická. Potenciálu motorů sekundují neméně výkonné brzdy s ventilovanými, děrovanými a rýhovanými kotouči s průměrem 355 mm nebo 380 mm od firem Bremzo nebo BEAR, které svírají čtyř- nebo šestipístkové třmeny. Vůz má také přepracovaný výfukový systém s novými svody, tlumiči a koncovkami, který zvyšuje nejen výkon, ale také zvýrazňuje zvukovou kulisu.

Innotech Corvette

Váha vozu se vzhledem k rozsáhlému využití kompozitových materiálů snížila na hranici 1 400 kg. V případě nejvýkonnější verze zvládne takto upravená corvette akceleraci z klidu na stovku za 3 sekundy a maximální rychlost činí 340 km/h.

Díky odlehčení vozu, výkonovému potenciálu a dalším úpravám tak Innotech Corvette C6 nabízí extrémní jízdní výkony a může se směle měřit s prémiovými sportovními kupé s motorem vpředu, jakými jsou například Alfa Romeo C8, Aston Martin Vantage, BMW M6, Jaguar XKR, Mercedes-Benz SL 63 AMG nebo Ferrari California.

Samotný Innotech má do budoucna velké plány. Během letošního a příštího roku chce představit i otevřenou verzi Speedster a také další úpravy výkonných verzí Z06 a ZR1. Zákazníci by časem mohli mít na výběr z pěti různých karoserií a servis by měla po celém světě zajišťovat vybraná GM/Corvette centra. Ale i když se jedná o českou firmu, tuningové úpravy budou vznikat v USA.

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Innotech Corvette měl premiéru na brněnském autosalonu

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.