Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Insomnia bike: stylové české motokolo pro motorkářský dorost

aktualizováno 
Kolo s motorem, za kterým se každý ohlédne, přijíždí od Jeseníků. Není na něj třeba řidičák a postaví ho podle vašeho gusta.

Insomnia bike | foto: Matěj Oliva, Skutrmania.czpro iDNES.cz

V záplavě čínských motokol a podobných strojů se objevil zajímavý projekt, který vznikl a byl realizován v Čechách. Nejde o motokolo na nákupy, ale čistě stylovou záležitost, která svému majiteli přinese uznání a především opravdu dobré svezení.

Insomnia vznikla jako možnost pro jezdce, kterým se nechce dělat řidičák na motorku a přesto chtějí zažívat pocity jezdců na výjimečných strojích.

Insomnia bike

Vydat se za ní musíte do podhůří Jeseníků, kde bydlí její konstruktér Vlastimil Tošenovský, mimo jiné výborný závodník v dálkových motocyklových soutěžích.

Celý projekt měl jasný cíl – postavit stylové motokolo, které bude legislativně zapadat do kategorie, na kterou není třeba pořizovat registrační značku, není nutné mít řidičák a je hodnocena jako kolo s přídavným motorem. To musí splňovat maximální rychlost 25 km/hod. a možnost nezávislého pohonu pomocí pedálů. Obojí je na insomnii zachováno, takže nic nebrání vyrazit na silnice.

Insomnia bike

Rám je vlastní výroby, do horní trubky je integrovaná čtyřlitrová nádrž, na kterou kolo ujede přes 200 km, takže se nemusíte bát ani delšího výletu. Podoba dalších komponent je už na zákazníkovi. Při objednávce kola si může vybrat barvu, tvar řídítek, kola, vidlici, sedlo nebo třeba osvětlení. Fantazii se meze nekladou a tento způsob výroby zaručuje, že se na silnici dvě stejné insomnie potkají jen velice těžko.

Fotogalerie

Testovaný kousek byl postavený do retro stylu podle vkusu stavitele, nízká řídítka ukazují sportovní kořeny, přední springer vidlice s dvojicí pružin zase dobovou techniku, černá drátěná kola na širokých pneumatikách pak perfektně dokreslují celou stavbu. Zajímavým detailem je odkrytý primární převod od spalovacího motoru. Z hlediska designu je to rozhodně zajímavé řešení, nicméně je třeba si dávat pozor na levou nohu.

Motor je v rámu usazen napevno, přesto nepřenáší do kola téměř žádné vibrace. Jedná se o vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec čínské výroby. Stavitel ho hned po dodání rozebere a všechna ložiska nahrazuje kvalitnějšími, o spolehlivost stroje tedy nemusíte mít obavy.

Motor má automatickou odstředivou spojku a jednu rychlost, která bohatě stačí. Když je z kola odstraněn restriktor, dokáže ho motor rozhýbat na rychlost překračující 50 km/hod.

Insomnia bike

Jízda na insomnii je rozhodně zajímavý zážitek. Je těžké ji k něčemu přirovnat, posez je někde mezi horským kolem a sportovním ducati, ale má to něco do sebe, i když ergonomie testovaného kola byla nastavena na daleko menší postavu.

Po pár minutách kolo dostanete bez problémů do ruky a můžete vyrazit na silnice. Podvozek je hodně tvrdý, ale přední vidlice nějakou tu nerovnost zvládne. Rozhodně ale nečekejte komfort velké motorky nebo skútru. Bezpečnou jízdu ale insomnie rozhodně zaručí, stavitel ji osadil výkonnými bubnovými brzdami, díky kterým vždy včas zastavíte. Zajímavá je i zvuková kulisa, díky laděné koncovce motor dospěle bublá, nejde však o nepříjemný řev.

Insomnia bike

Svezení na insomnii je zajímavým zážitkem, kdekoliv jsme se s kolem objevili, budilo patřičnou pozornost. Zpracování je velice kvalitní, na ničem se zbytečně nešetřilo a za cenu okolo čtyřiceti tisíc korun dostanete zcela zakázkově postavený stroj dle vašeho vkusu. Nečekejte ale, že nahradí babetu na ježdění do obchodu.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.