Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O internet v autě je menší zájem, než se čekalo

  8:18aktualizováno  8:18
Při rozhodování o koupi nového vozu se dvě třetiny zájemců rozhodují podle spotřeby a přes polovinu jich přihlíží k životnosti a bezpečnostním inovacím. Naopak alternativní paliva a připojení k internetu jsou spíše na okraji zájmu. Vyplývá to z průzkumu poradenské firmy KPMG mezi 200 manažery velkých automobilek.

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Výrobci se podle KPMG stále více orientují na klasické problémy, jako jsou růst na rozvíjejících se trzích, optimalizace spalovacích motorů, standardizované platformy nebo racionalizace produkce. V porovnání s loňským průzkumem značně klesla očekávání kladená na služby mobility, ale překvapivě také konektivitu aut a technologie samořiditelných automobilů.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

„Zdá se, že většina respondentů nedoceňuje důležitost technologií připojení vozidel na internet a automatického řízení, i když si jsou vědomi toho, že tyto trendy jsou nejvíce vidět a přitahují nejvíce pozornosti ze strany průmyslu a médií,“ uvedl partner v české pobočce KPMG Jan Linhart, odpovědný za služby pro automobilový průmysl. Například samořiditelná vozidla se podle špiček odvětví rozšíří až za 20 let.

Investiční prioritou do pohonných jednotek v příštích pěti letech má být zmenšování klasických spalovacích motorů. Zároveň se očekává rychlejší růst prodejů u malých, základních a středních vozidel než u velkých segmentů, jako jsou limuzíny, pick-upy či SUV. Za očekávaným poklesem prodejů větších vozidel stojí spíše přísnější ekologické limity než jejich upadající popularita u zákazníků. Pokles u větších vozů očekávají automobilky ze západní Evropy, Severní Ameriky, Japonska a Jižní Koreje. Naopak v Brazílii, Rusku, Indii a Číně jsou spíše optimističtí a většina z nich očekává značný růst ve všech segmentech vozidel.

Manažeři z automobilového průmyslu věří, že svůj podíl na globálním trhu nejvíce navýší skupina Hyundai, pravděpodobně však i nadále zůstane až pátým největším světovým výrobcem. Na těsném druhém místě se v jejich hodnocení umístil Volkswagen, u nějž vidí větší růstový potenciál než u jeho dalších konkurentů Toyoty a GM.

Autoři: ,


Témata: Poradny


Nejčtenější

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.