Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Itálie v. Německo: Autosouboj končí nerozhodně

  15:03aktualizováno  15:03
Semifinále fotbalového mistrovství svedlo do souboje dvě automobilové velmoci. Jak dopadá duel Italů proti Němcům v autošampionátu?

Autosouboj: Itálie v. Německo | foto: David VotrubaiDNES.cz

Němcům se líbí italská auta, Italům německá
Nejedno překvapení vyjde najevo při pohledu do podrobných výsledků evropské ankety o auto roku 2006. Že Němci volí německá auta a Italové italská zdaleka neplatí.

Němcům se nelíbí jejich domácí BMW řady 3. Zato italští novináři tomuto vozu poslali hromadu bodů a označili ho za jednu z nejlepších novinek letošního roku. Italové zase dávají ruce pryč od Alfy Romeo 159. Ale u německých žurnalistů to právě tato italská kráska vyhrála.

Po celkovém sečtení hlasů od 58 novinářů vyhrál Renault Clio – francouzský vůz našel oporu nejen u svých domácích novinářů. Ve finálovém kole volili žurnalisté z 22 evropských států ze sedmi nejlepších novinek pro letošní rok ...VÍCE

"BMW je jednoduše nejlepší auto, jakým můžete jezdit. Ale velmi drahé," uvedl ve svém hodnocení nejlepších aut pro tento rok německý novinář Jürgen Lewandovski. U celkem šesti zúčastněných německých novinářů to vyhrála na celé čáře Alfa Romeo 159.

Pro německé hlasující skončilo domácí BMW řady 3 spolu s Toyotou Yaris poslední. Kvůli ceně a designu, který němečtí novináři kritizují. Dva z nich dokonce "trojkovému" BMW nedali mezi sedmi finálovými vozy ani bod.

Zato italský účastník finále bere německé motoristické novináře u srdce. "Alfa Romeo 159 je nejlepším příkladem nového klasického sportovního sedanu jak z technického hlediska, tak i, a to především, díky svému designu,“ upřesnil Němec Jörg Reichle, proč dal nejvíce bodů ze všech finalistů italskému autu.

Italští novináři nepřijali nový model za důstojného nástupce předešlé Alfy 156. Nejen tím jak vypadá, ale i kvůli vyšší hmotnosti, malé nabídce motorů nebo podle jejich hodnocení i skromnějšímu prostoru na zadních sedadlech.

"Duši Alfy oslabila velká hmotnost i větší rozměry,“ napsal v komentáři k uděleným bodům italský novinář Massimo Nascimbene.

První disciplina tedy končí nerozhodně, i když body získávají auta díky hlasům soupeřů.

Itálie v. Německo - 1:1


***

Trhy Německa a Itálie jsou vůbec největší v Evropě, na každém z nich se za prvních šest měsíců letošního roku podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA prodalo přes milion. O necelých tři sta tisíc aut v tomto souboji vyhrává náš západní soused s 1 412 118 novými registrovanými vozy. V Itálii jich bylo od ledna do června zaregistrováno 1 115 356.

Vítězství Německa v této disciplině ještě potvrzuje statistika automobilek. Vůbec nejvíce aut, prodaných za první letošní pololetí na starém kontinentu, mělo na chladiči emblém Volkswagenu - 10,4 procenta vozů. Nejvýše z italských značek se na žebříčku evropské prodejnosti vyšplhal Fiat s šesti procenty.

Itálie v. Německo - 1:2

***

Dalším zajímavým číslem je počet výrobců. Manufaktury na výrobu kusových sérií unikátů, ladičské firmy... ti všichni dělají automobilovou faunu rozmanitější. Německo má navrch i v této disciplíně.

V automobilové databázi Autoindex napočítáme ve složce Německo přesně stovku výrobců automobilů, tuningových firem a manufaktur. Itálie kontruje s pouhými 57 výrobci. K tomu je ještě třeba počítat s faktem, že peníze odmítají ignorovat hranice zemí a automobilky z různých zemí se navzájem vlastní. Milovaní býci od Lamborghini se tak rodí ve stájích vlastněných koncernem VW.

Itálie v. Německo - 1:3

***

Především v našich končinách se německé vozy honosí aurou spolehlivosti a robustnosti. Lehkonozí Italové naopak dělí české řidiče na dva tábory. Jedni žehrají na jejich nespolehlivost, druzí na ně nedají dopustit a jiné auto než s italskou občankou nechtějí. Ve královské disciplině statistiky spolehlivosti TÜV je nejvýše z německých aut čtvrté Porsche 911, z italských aut je nejlepší Fiat Seicento na 74. místě. ...VÍCE

Své výjezdy k porouchaným vozidlům za rok 2005 spočítal také autoklub ADAC. Ve všech sedmi disciplinách si lépe vedla auta německé provenience. Ve čtyřech z nich dokonce absolutně zvítězila ...STATISTIKA ZDE

Itálie v. Německo - 1:4

***

Hlasy, které říkají, že italská auta především reznou, nejsou už mnoho let pravdivá. Poslední fiat bez výrazné antikorozní ochrany byl pravděpodobně model Regata. Jeho nástupce - Fiat Tipo (1988-1995), už má karoserii z oboustraně pozinkovaných plechů. Jeho mnohem mladší německý konkurent VW Golf se ještě ve své třetí generaci (vyráběno 1991 až 1998) musel spokojit s pouze jedostranným pozinkováním plechů.

Evropští novináři volí od roku 1964 každoročně auto, které bude vládnout příští sezónu starému kontinentu. Prestižní označení Car Of The Year - COTY pak auta pyšně vozů na svých blatnících. V této disciplíně jasně kraluje Itálie s jedenácti vítězi. Německo má na svém účtu sedm prvních míst.

Itálie v. Německo - 2:4

***

Italská designérská škola má zvuk ve všech končinách světa. Karosářští kouzelníci na jih od Alp oblékají modely značek celého světa. Tvarová strohost německých vozů hraje na nadčasovost a umírněnost, vedle italských soch na kolech ale hrají druhé housle.

Itálie v. Německo - 3:4

***

Královská disciplina motoristického sportu - Formule 1 je hájemstvím Italů. Legendární koně z Maranella jsou nejúspěšnější F1 stájí všech dob. Za celou historii Ferrari dobylo 11 titulů konstruktérů a vyhrálo 144 velkých cen. I přesto, že jeden z nejúspěšnějších závodníků historie Michael Schumacher, který nyní hájí jeho barvy, vlastní německý pas, přísluší poslední bod Itálii.

Itálie v. Německo - 4:4

***

Souboj končí nerozhodně v základní hrací době. Další rozhodnutí je na vás.
Auto z Itálie nebo z Německa? Hlasujte ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.