Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italové řekli NE!

  17:49aktualizováno  17:49
Podle renomovaného deníku Financial Times zablokovala italská automobilka dodávky dieselových motorů pro Daewoo. Korejská automobilka, pod křídly GM, se těšila na vznětové agregáty, Italové ale řekli ne. Náhlé rozhodnutí potvrzuje zprávy o napjatých vztazích mezi italskou a americkou automobilkou.

Podle Financial Times Fiat nepovolil použití motorů, na jejichž konstrukci spolupracovali GM a Fiat, v modelech Daewoo. Deník pokračuje spekulacemi analytiků, kteří tvrdí, že "trucakce" Italů je odplatou za to, že GM v době, kdy Fiat potřeboval finanční injekci, odmítl do nemocné italské automobilky nasypat peníze.

Dalším důvodem, proč Italové nechtějí Korejcům dodávat dieselové common-raily Multijet, je ten že by v malých a levných modelech Daewoo byly pro fiátky velkou konkurencí.

Daewoo naopak kvalitní dieselové motory potřebuje, chce-li dále expandovat na evropských trzích. Vždyť až 42 procent aut prodaných na starém kontinentu požírá naftu.

Nová situace, pokračuje britský deník, donutila GM oslovit VM Motori - italského výrobce specializujícího se na dieselové motory, který je ze 49% v držení DaimlerChrysler. Kontrakt o dodávkách commonrailových turbodieselů o objemech 1,5 a 2 litry by měl být podpořen investicí ve výši kolem 327 milionů euro. Produkce by měla odstartovat v roce 2006 v objemu 250 tisíc agregátů ročně.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.