Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italové se zbláznili. Maserati míří do terénu a bude tankovat naftu

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Maserati Kubang, to je mytické zvíře z Modeny. Tak dlouho se o něm mluvilo po představení konceptu před osmi lety, až se opravdu zhmotnilo v sériovém modelu. Svět aut po letošním frankfurtském autosalonu už nebude nikdy stejný. Znak Maserati se tu zjevil na autě do terénu a ještě ke všemu do něj půjde tankovat nafta. Do prodeje má jít do dvou let.

Italská aristokracie se zdála nedotknutelná, Neptunův trojzubec, který má Maserati ve znaku, popichoval na silnici ostatní z čumáku pořádně ostrých limuzín a ladných elegantních kupátek.

Maserati se ale vydává cestou Porsche. Německou automobilku kdysi vytáhl z bryndy terénní cayenne. Maserati je dnes sice v dobré kondici, ale zákazníci SUV chtějí.

Když před kubangem na autosalonu stojíte, máte strach. Kapotu máte snad ve výšce očí a ta tlama chladiče vás asi spolkne. Proporcemi a tvary připomíná všechny ostatní velká SUV, ten pohled do xenonů ale nezapomenete.

Pod dramatickým kabátem je technika Jeepu. Díky partnerství značek Fiatu s Chryslerem se s poitalštěnými Američany (a naopak) budeme setkávat stále častěji. Stačí zavítat ve Frankfurtu na stánek Lancie...

Maserati Kubang

Kubang tak vznikl převlečením Jeepů Grand Cherokee. Ten mimochodem parkuje ve Frankfurtu přímo naproti kubangu v osmiválcové verzi SRT (motor 6,4 litru HEMI).

Osm let čekání plus dva navíc

Když Porsche představilo SUV Cayenne, odborníci žasli a konkurence se divila. Tohle si přece nikdo nekoupí, vždyť je to parodie na tradiční sportovní Porsche. Jenže zákazníci si mysleli něco jiného a Cayenne je bestseller a hlavní tahoun úspěchu značky v poslední dekádě. Italské Maserati na Cayenne zareagovalo poměrně brzy, hned rok po uvedení představilo koncept luxusního SUV se jménem Kubang. To se psal rok 2003.

V italské Modeně, kde Maserati pod křídly Fiatu sídlí, si ale dávali na čas a převedení původního konceptu do podoby reálného auta jim trvalo osm let. A to se ještě nebavíme o výrobě, na tu dojde ještě za další dva roky.

Jedním z možných důvodů, proč se Kubang do podoby reálného auta začal líhnout až letos, je nedávná akvizice mateřského Fiatu, který pohltil americký Chrysler. A ten vlastní tradiční značku Jeep, která může dobře posloužit jako dárce některých orgánů pro velké luxusní SUV. Samotný Fiat totiž nic podobného ve vlastním výrobním programu neměl. Maserati ale jedním dechem dodává, že Kubang nebude jen prostě převlečený Jeep Grand Cherokee. Podvozek prý bude mít to pravé italské sportovní srdce, což bude platit i o ostatních částech novinky.

Design Lorenza Ramaciottiho, šéfa Centra Stile Maserati má skrývat tradiční osmiválec od Ferrari. Charakterní 4,7litry dnes dovádí v quattroporte a je to paráda. Pod vedením Paola Martinelliho, motorářského kouzelníka, který velel vývoji u Ferrari, prý vznikají nové motory. Čerstvý osmiválec s objemem 4,7 litru má mít výkon 336 kW a jasně sportovní charakteristiku.

Další položka v nabídce ale bude znamenat pro tradicionalisty bolení "mal di testa" (česky bolení hlavy). Do maserati se totiž podle všeho dostane naftový motor, server autoblog.it mluví o třílitrovém šestiválci.

Motory budou spřažené s osmistupňovým automatem, dnešní maserati využívají skvělý osvědčený šestistupňový automat od ZF.

S ohledem na zahájení prodeje Kubangu až za dva roky zatím automobilka neuvedla žádné podrobnější technické specifikace a samozřejmě ani nenaznačila cenu. Pro porovnání čtyřdveřový model Quattroporte stojí zhruba od 2,5 milionu korun výše.

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.