Italové se zbláznili. Maserati míří do terénu a bude tankovat naftu

  • 47
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Maserati Kubang, to je mytické zvíře z Modeny. Tak dlouho se o něm mluvilo po představení konceptu před osmi lety, až se opravdu zhmotnilo v sériovém modelu. Svět aut po letošním frankfurtském autosalonu už nebude nikdy stejný. Znak Maserati se tu zjevil na autě do terénu a ještě ke všemu do něj půjde tankovat nafta. Do prodeje má jít do dvou let.

Italská aristokracie se zdála nedotknutelná, Neptunův trojzubec, který má Maserati ve znaku, popichoval na silnici ostatní z čumáku pořádně ostrých limuzín a ladných elegantních kupátek.

Maserati se ale vydává cestou Porsche. Německou automobilku kdysi vytáhl z bryndy terénní cayenne. Maserati je dnes sice v dobré kondici, ale zákazníci SUV chtějí.

Když před kubangem na autosalonu stojíte, máte strach. Kapotu máte snad ve výšce očí a ta tlama chladiče vás asi spolkne. Proporcemi a tvary připomíná všechny ostatní velká SUV, ten pohled do xenonů ale nezapomenete.

Pod dramatickým kabátem je technika Jeepu. Díky partnerství značek Fiatu s Chryslerem se s poitalštěnými Američany (a naopak) budeme setkávat stále častěji. Stačí zavítat ve Frankfurtu na stánek Lancie...

Maserati Kubang

Kubang tak vznikl převlečením Jeepů Grand Cherokee. Ten mimochodem parkuje ve Frankfurtu přímo naproti kubangu v osmiválcové verzi SRT (motor 6,4 litru HEMI).

Osm let čekání plus dva navíc

Když Porsche představilo SUV Cayenne, odborníci žasli a konkurence se divila. Tohle si přece nikdo nekoupí, vždyť je to parodie na tradiční sportovní Porsche. Jenže zákazníci si mysleli něco jiného a Cayenne je bestseller a hlavní tahoun úspěchu značky v poslední dekádě. Italské Maserati na Cayenne zareagovalo poměrně brzy, hned rok po uvedení představilo koncept luxusního SUV se jménem Kubang. To se psal rok 2003.

V italské Modeně, kde Maserati pod křídly Fiatu sídlí, si ale dávali na čas a převedení původního konceptu do podoby reálného auta jim trvalo osm let. A to se ještě nebavíme o výrobě, na tu dojde ještě za další dva roky.

Jedním z možných důvodů, proč se Kubang do podoby reálného auta začal líhnout až letos, je nedávná akvizice mateřského Fiatu, který pohltil americký Chrysler. A ten vlastní tradiční značku Jeep, která může dobře posloužit jako dárce některých orgánů pro velké luxusní SUV. Samotný Fiat totiž nic podobného ve vlastním výrobním programu neměl. Maserati ale jedním dechem dodává, že Kubang nebude jen prostě převlečený Jeep Grand Cherokee. Podvozek prý bude mít to pravé italské sportovní srdce, což bude platit i o ostatních částech novinky.

Design Lorenza Ramaciottiho, šéfa Centra Stile Maserati má skrývat tradiční osmiválec od Ferrari. Charakterní 4,7litry dnes dovádí v quattroporte a je to paráda. Pod vedením Paola Martinelliho, motorářského kouzelníka, který velel vývoji u Ferrari, prý vznikají nové motory. Čerstvý osmiválec s objemem 4,7 litru má mít výkon 336 kW a jasně sportovní charakteristiku.

Další položka v nabídce ale bude znamenat pro tradicionalisty bolení "mal di testa" (česky bolení hlavy). Do maserati se totiž podle všeho dostane naftový motor, server autoblog.it mluví o třílitrovém šestiválci.

Motory budou spřažené s osmistupňovým automatem, dnešní maserati využívají skvělý osvědčený šestistupňový automat od ZF.

S ohledem na zahájení prodeje Kubangu až za dva roky zatím automobilka neuvedla žádné podrobnější technické specifikace a samozřejmě ani nenaznačila cenu. Pro porovnání čtyřdveřový model Quattroporte stojí zhruba od 2,5 milionu korun výše.