Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Italové začnou vyrábět UAZy

  10:26
Nejen západovevropské koncerny míří na Východ, ale naopak i ruští výrobci se tlačí do Evropy. Počátkem května většinu odborníků překvapil UAZ, který podepsal s italskou společností De Tomaso spolupráci při výrobě modelu 3160. Na Appeninském poloostrově se má dle dohody v posledním letošním čtvrtletí smontovat na 200 teréňáků, v roce 2006 byl dokonce stanoven cíl až na ambiciózních 10 tisíc vozů.

Partner UAZu, společnost De Tomaso, je prý na případný zájem připravena. Kapacity v domovských provozech jsou ale nevelké, proto se chystá výstavba montážního závodu ve městě Cutro na jihu Itálie. Tento provoz, jenž má rozjet montáž nejpozději do tří let, by měl být schopen vyrábět koncem desetiletí až 20 tisíc aut.

To jsou ale jen vizionalistické představy optimisticky naladěných obchodníků. UAZ 3160, přestože je považován za nejluxusnější ruský off-road, se stále ještě nevymanil z jakéhosi "ruského" stylu. Proto lze zájem zhýčkaných západoevropanů těžko odhadovat.

Co 3160 nabízí? Především u vozů z Uljanovska tradiční odolnost, ostatní charakteristiky již tolik lákat nemohou. UAZu chybí většina bezpečnostních prvků, jedinou výbavou tohoto druhu jsou zatím bezpečnostní pásy. Výrobce se ještě chlubí výškově nastavitelnými opěrkami hlavy, ale to jistě Francouze, Italy, Řeky či Španěly, kteří by měli být hlavními odběrateli, zrovna neuspokojí.

Výhodou by mohla být cena. I zde však mají zástupci ruské automobilky poměrně velké oči. Věří, že trh přijme vůz s cenou těsně pod 16 tisíc euro. To je ale v porovnání s nejméně o generaci modernějšími konkurenty stále ještě hodně. Stejně totiž stojí například i Kia Sportage. Konkurenci bude mít UAZ, přestože je nepoměrně větší, i v Ladě Nivě. Ta se v sousedním Německu prodává od 10 500 euro.

UAZ 3160 pro Evropu bude pouze pětimístný, ačkoli do ruských podmínek automobilka dodává i nouzovou třetí řadu sedadel pro další dva pasažéry.

Nápad exprotovat či přímo vyrábět ruské teréňáky v EU se zrodil již v roce 1999. Tehdy se Italové zavázali, že pomohou ruské automobilce s homologací v EU. V procesu však došlo k problémům, neboť ani jeden motor ruského výrobce nevyhověl emisním normám. Ani výkonem by však západoevropany zrovna neoslnil. Například benzínová jednotka o objemu 2,9 litru dosahuje nejvyššího výkonu pouhých 115 koní. Proto se hledalo jiné řešení, které nakonec umožnilo Iveco s jeho moderním agregátem splňujícím požadavky normy Euro-3.

K této jednotce již regulační orgány EU samozřejmě neměly výhrad a po absolvování crash testů letos v březnu tak UAZ dostal povolení jezdit po silnicích Unie.

Již letos se tento ruský off-road začne montovat v Itálii.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...