Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italové zbrojí na Ženevu

  10:56aktualizováno  10:56
S blížícím se ženevským autosalónem automobilky stále více lákají automobilové nadšence k návštěvě tohoto automobilového svátku. Pravým kořením všech autosalónů jsou koncepty automobilů,

které sice nikdy nepřijdou do sériové výroby, designéři a konstruktéři na nich ale mohou vyzkoušet novátorské postupy, netradiční materiály, výrobní technologie a v neposlední řadě také reakce publika.

Prim v této oblasti užitého umění na dvou, třech, čtyřech, šesti a více kolech hrají především designéři z apeninského poloostrova.


Pininfarina Enjoy

Pininfarina již tradičně ohromuje na autosalónech futuristickými a vizionářskými tvary svých konceptů.

Na druhou stranu ale také u  Pininfariny "šije" dlouhou řadu let mnoho významných automobilek vyrábějících "serioznější" vozy.


Protentokrát chce oslovit publikum dvousedadlovým roadsterem Enjoy.  Že je určený především pro zábavu nenaznačuje pouze název, ale především sportovní linie.

Nepřehlédnutelné přední přítlačné křídlo, nebo "ploutve" za hlavami řidiče a spolujezdce jen podtrhují  zaměření na mladé.

Jako každý výrobce i Pininfarina dává informace o ženevských lákadlech jen velmi
nerad. O technických parametrech enjoye je tak možno se pouze dohadovat.

Bertone Concept

Konkurent veleúspěšného Pininfariny se nesmějí nechat zahanbit. O tom, že se u Bertoneho nezaměřují pouze na tvorbu sériových modelů utvrzuje obecenstvo koncepty vytvořenými čistě pro potěchu oka.


Tvůrce Škody Favorit tak do Ženevy přiveze studii, která interpretuje tradiční nekompromisní italský "sporťák".

Pod dvouprostorovou karoserií, charakterizovanou protáhlou přední
kapotou a stísněným prostorem pro "pilota" a spolujezdce, nalezneme osmiválec BMW o výkonu 294kW (400koní).

Bertone si pro svůj koncept od mnichovské automobilky nevypůjčil pouze motor, z produkce BMW má být také podvozek.

Lancia Fulvia

I přesto, že u nás Lancia oficiální zastoupení nemá, i mezi tuzemskými řidiči nalezneme mnoho jejich příznivců. Příkladem může být téměř kultovní Lancia Delta z 80. let.


Nová studie dává vzpomenout na elegantní kupé postavené v 60. letech. Předchůdkyně nové fulvie byla původně vytvořena pro ženy-řidičky. Brzy se však stala objektem zájmu jezdců rallye, kteří ji oceňovali především pro dokonalou ovladatelnost a spolehlivost.  


Design vozu  je velmi atraktivní a přebírá to nejlepší ze své "babičky", jak je ostatně patrné z obrázků.

Proslýchá se, že v případě fulvie nezůstane pouze u konceptu, už dnes se mluví o
limitované sérii a kdoví, jestli zanedlouho nebude Lancie opět prohánět soupeře v soutěžích rallye.

Zdá se, že také manažeři Fiatu pochopili, že je možné využít slávu a charakter automobilů minulosti pro vytváření úspěšných vozů budoucnosti. Stejně jako podařilo novému Mini dobýt úspěch u mladých, mohla by i nová fulvia získat přízeň  publika.    

Bertone Concept

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Pininfarina Enjoy

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.