Italové zbrojí na Ženevu

  • 27
S blížícím se ženevským autosalónem automobilky stále více lákají automobilové nadšence k návštěvě tohoto automobilového svátku. Pravým kořením všech autosalónů jsou koncepty automobilů,

které sice nikdy nepřijdou do sériové výroby, designéři a konstruktéři na nich ale mohou vyzkoušet novátorské postupy, netradiční materiály, výrobní technologie a v neposlední řadě také reakce publika.

Prim v této oblasti užitého umění na dvou, třech, čtyřech, šesti a více kolech hrají především designéři z apeninského poloostrova.


Pininfarina Enjoy

Pininfarina již tradičně ohromuje na autosalónech futuristickými a vizionářskými tvary svých konceptů.

Na druhou stranu ale také u  Pininfariny "šije" dlouhou řadu let mnoho významných automobilek vyrábějících "serioznější" vozy.


Protentokrát chce oslovit publikum dvousedadlovým roadsterem Enjoy.  Že je určený především pro zábavu nenaznačuje pouze název, ale především sportovní linie.

Nepřehlédnutelné přední přítlačné křídlo, nebo "ploutve" za hlavami řidiče a spolujezdce jen podtrhují  zaměření na mladé.

Jako každý výrobce i Pininfarina dává informace o ženevských lákadlech jen velmi
nerad. O technických parametrech enjoye je tak možno se pouze dohadovat.

Bertone Concept

Konkurent veleúspěšného Pininfariny se nesmějí nechat zahanbit. O tom, že se u Bertoneho nezaměřují pouze na tvorbu sériových modelů utvrzuje obecenstvo koncepty vytvořenými čistě pro potěchu oka.


Tvůrce Škody Favorit tak do Ženevy přiveze studii, která interpretuje tradiční nekompromisní italský "sporťák".

Pod dvouprostorovou karoserií, charakterizovanou protáhlou přední
kapotou a stísněným prostorem pro "pilota" a spolujezdce, nalezneme osmiválec BMW o výkonu 294kW (400koní).

Bertone si pro svůj koncept od mnichovské automobilky nevypůjčil pouze motor, z produkce BMW má být také podvozek.

Lancia Fulvia

I přesto, že u nás Lancia oficiální zastoupení nemá, i mezi tuzemskými řidiči nalezneme mnoho jejich příznivců. Příkladem může být téměř kultovní Lancia Delta z 80. let.


Nová studie dává vzpomenout na elegantní kupé postavené v 60. letech. Předchůdkyně nové fulvie byla původně vytvořena pro ženy-řidičky. Brzy se však stala objektem zájmu jezdců rallye, kteří ji oceňovali především pro dokonalou ovladatelnost a spolehlivost.  


Design vozu  je velmi atraktivní a přebírá to nejlepší ze své "babičky", jak je ostatně patrné z obrázků.

Proslýchá se, že v případě fulvie nezůstane pouze u konceptu, už dnes se mluví o
limitované sérii a kdoví, jestli zanedlouho nebude Lancie opět prohánět soupeře v soutěžích rallye.

Zdá se, že také manažeři Fiatu pochopili, že je možné využít slávu a charakter automobilů minulosti pro vytváření úspěšných vozů budoucnosti. Stejně jako podařilo novému Mini dobýt úspěch u mladých, mohla by i nová fulvia získat přízeň  publika.    

Bertone Concept

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Lancia Fulvia

Pininfarina Enjoy