Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italská boubelka se odhalila: Fiat Croma

  17:41aktualizováno  17:41
Oficiální fotografie a základní informace o novém velkém fiatu. Croma je tu! Největší Fiat, který míří do "vyšších sfér", si vezme to nejlepší z každé kategorie. Trochu od rodinného kombíku, něco z reprezentativní limuzíny a špetka MPVčka... v červnu začne z továrny v italském Cassinu vyjíždět nefalšovaný "crossover", auto, kterému jsou všechny automobilové třídy malé.

O velkém autě, které v nabídce italské automobilky od poloviny devadesátých let chybělo, se začalo nahlas mluvit v polovině roku 2004.

Věci nabraly rychlý spád a v Ženevě se Fiat Croma objeví v plné parádě. První oficiální fotografie ZDE.

Rozměry XXL fiatu slibují uspokojení i těm nejstěhovavějším řidičům.

Croma bude mít do délky 4,75 metru, do šířky zabere 1,77 metru a naroste na 1,6 metru do výšky. Od kolu ke kolu (rozvor) to bude 2,83 metru.

Do auta se kromě posádky vejde v základní konfiguraci přibližně 500 litrů nákladu.

Podle serveru Infomotori budou cestující v zadní řadě sedět citelně výš, než řidič se spolujezdcem. Výška sedáku sedadla řidiče má být 614 mm, zadní cestující budou sedět 661 milimetrů nad zemí.
Nové cromě bude docela složité najít konkurenty, prozatím jediným je Opel Signum, s kterým bude velký Ital sdílet podvozkovou platformu. Jeden z otců cromy - věhlasný designér Giorgietto Giugiaro, se při navrhování přidržel rodinného trendu, který vyznávají poslední fiaty. Karoserie s výškou MPVčka, ovšem s proporcemi čehokoliv jiného.

Interiér bude podle slibů automobilky prostorný a prosvětlený, těšit se můžeme i na panoramatickou prosklenou střechu. Dominantním prvkem by měl být mohutný středový panel, kde najde své vyvýšené místo i řadicí páka.

Zajímavé bude také řešení zadních sedadel, půjdou posouvat, sklápět (podle nepotvrzených informací i otáčet). Vzhledem k tomu, že kolegové od spřízněného Opelu umí s variabilitou interiéru kouzla (viz. meriva nebo zafira), nemohli zůstat Italové pozadu.

Benzinové motory: 1,8 16v 130 koní a 2,2 16v 150 koní. Silnější motor bude spřažen s manuální, nebo automatickou pětistupňovou převodovkou. "Jedna-osmička" by podle nepotvrzených informací měla přijít až začátkem příštího roku.

Naftové motory: 1,9 16v Multijet 120 koní, 1,9 16v Multijet 150 koní (110 kW) a úplně nový 2,4 16v Multijet 200 koní. Nejslabší diesel bude k mání pouze s šestistupňovým manuálem. Nejsilnější bude naopak spolupracovat výhradně  s šestistupňovou automatickou převodovkou. Zájemci o prostřední stopadesátikoňový diesel si budou moci vybrat.

Nová croma (ta předchozí se vyráběla v letech 1984 -1994) bude k mání ve třech stupních výbavy, na výběr bude z pěti motorů.

Tři benzinové a dva naftové motory nabídnou vždy minimálně 120 koní výkonu.

Za pozornost stojí sedm airbagů, které by mělo dostat už základní provedení.

Fiat Croma bude poprvé naživo k vidění na ženevském autosalonu začátkem března tohoto roku. V Itálii se začne prodávat v červnu.

O ceně automobilka prozatím mlčí, podle dostupných informací by na nejlevnějšího XXL fiata mělo stačit asi 25 tisíc euro.

Jeden z otců cromy - věhlasný designér Giorgietto Giugiaro, se při navrhování přidržel rodinného trendu, který vyznávají poslední fiaty. Karoserie s výškou MPVčka, ovšem s proporcemi čehokoliv jiného.

Croma bude mít do délky 4,75 metru, do šířky zabere 1,77 metru a naroste na 1,6 metru výšky. Od kolu ke kolu (rozvor) to bude 2,83 metru.

Autoři: ,


Témata: Itálie, Ženeva, Fiat, Opel


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.