Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italská MPV - vždycky něco extra

  17:57aktualizováno  17:57
Ani italské automobilky nechtějí nechat trh s "MPVéčky" konkurenci bez boje. Na ženevský autosalon proto zbrojí stejně neúnavně jako ostatní. Italové chystají dvě MPV novinky - první je facelift velkého Fiatu Multipla, druhou novinkou je Lancia Musa.

Multipla - z avantgardy pouhá konfekce
Velkoprostorový Fiat nekonvenčních tvarů turínští inženýři "překopali" od základů. Kaskádu oblin na přídi, dávající autu "pohled delfína", nahradily klasičtější tvary. Na první pohled je patrná snaha zaujmout přeci jen rozsáhlejší publikum, inspirace menším MPV idea je zřetelná. Z nepřehlédnutelné individuality se tak stává šedý průměr. Nejvíce změn se událo na přídi a zádi automobilu, linie a proporce boků zůstaly zachovány téměř beze změny.

K mání bude od druhé poloviny letošního roku. Stavět bude na silných stránkách předchozí generace: prostornosti a variabilitě interiéru, šesti plnohodnotných místech pro cestující ve dvou řadách sedadel, velkorysém prostoru pro zavazadla a rozumných vnějších rozměrech. Délka vozu je 4,09 metru, objem zavazadelníku potom 430 až 1300 litrů (podle polohy zadních sedaček). Ostatně s počtem a umístěním sedaček si, jako ostatně ve většině moderních MPVček můžete hrát do omrzení.

Typickým znakem multiply (nové i staré) je relativně vysoká, ovšem rovná podlaha. Podvozková plošina je totiž uzpůsobena též pro verzi Bi-fuel, kterou lze pořídit pouze v Itálii. Ekologická multipla v tomto případě "požírá" plyn.

Italové zdůrazňují, že ne nadarmo se tento Fiat jmenuje Multipla. V italštině to znamená násobná/mnohonásobná/vícenásobná, i taková má být. Přes týden auto pro jízdu do práce, nebo dodávka pro živnostníka. O volných dnech rodinný vůz, schopný odvézt dospělé, děti, psa, babičku a tchýni na výlet. O prázdninách společník na dalekou cestu s hromadou věcí.

Lancia Musa
Múzou (italsky musa) políbení designéři Lancie postavili na základě koncernové sestřenice idey aristokratickou krásku, která se svými rozměry zařadí pod velké MPV lancie jménem Phedra. Všechno viditelné bude "lanciovsky" stylové, naopak mechanické části, včetně motorů budou z produkce Fiatu. Malé, stylové MPV odveze v pohodlí 5 cestujících a zavazadel. Nebude se rozhodně bránit ani roli reprezentativního vozu do rodiny.

Musa je dlouhá něco přes čtyři metry (4,1), široká 1,7 metru a vysoká 1,66 metru. O pohon se postarají agregáty: benzinová "jedna-čtyřka" s výkonem 95 koní, nebo turbodieselové Multijety 1,3 70 koní a 1,9 101 koní. Nejvíce nadějí vkládají italové právě do aktuálního "rodinného stříbra" Fiatu, turbodieselu 1,3. Který rádi prezentují jako momentální vrchol motorářského umění.

Právě k tomuto motoru, stejně jako k benzinové 1,4 bude možné si připlatit za automatickou převodovku DFN (DFN = Dolce Far Niente = sladké nicnedělání).

Luxus made by Lancia
Kromě vysoké míry pohodlí a luxusu je hlavní charakteristikou nového výtvoru Lancie sepjetí s okolím. Množství rozsáhlých prosklených ploch interiér opticky zvětší a prosvětlí jej. "Odkládací fanatiky" potěší 21 schránek, schráneček a skříněk rozesetých po interiéru. Nechybí dvouzónová klimatizace a kvalitní audiosoustava od Bose.

Múzy se sletí do Ženevy začátkem března na autosalon a koncem letních prázdnin zamíří za prvními zákazníky.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.