Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italská vláda prodává služební bouráky na eBay. Dojde i na Maserati

  13:43aktualizováno  13:43
Nová italská vláda Mattea Renziho se rozhodla pročistit vozový park státních orgánů. A přistoupila k tomu moderně, auta nabídla na portálu eBay. Do 16. března můžete průběžně přihazovat na první várku vozů. Další aukce budou následovat, fajnšmekři se mohou těšit i na luxusní Jaguary a sportovní Maserati.

Italská vláda prodává služební auta přes eBay | foto: eBay

Italské úřady budou v první vlně prodávat 151 aut, ale celkem by jich na prodej mělo být až 1 500. Přesné číslo není známo, ani není jasné, jaké modely to budou, každopádně v první vlně dominují překvapivě BMW 525, kterých úřady nabídnou 40. Lancií Thesis bude v prodeji 20 a v nabídce budou i Jaguary S-Type R a XF nebo hned osm Maserati Quattroporte. A nechybí ani další zajímavá auta.

Fotogalerie

Z nabídky prvních 33 aut, která jsou v aukci na portálu eBay (italská mutace), si vyberou především milovníci italských vozů Lancia a Alfa Romeo. Převažují velké limuzíny Thesis a 166 s dieselovými motory 2,4 JTD. V nabídce jsou i BMW 525D. Většina aut je stará šest až osm let a mají najeto obvykle přes 100 tisíc kilometrů.

U většiny aukcí je již poměrně hodně příhozů. Nejdražší jsou BMW, jejichž průměrná cena se pohybuje nad 18 tisíci eur (495 tisíc Kč). Lancie a Alfy jsou levnější, průměrně se aktuální dražební ceny pohybují od sedmi do deseti tisíc eur (190-275 tisíc Kč). Uvedené ceny rozhodně nejsou dumpingové, třeba uvedená BMW lze koupit v širokém výběru na asi největším evropském portálu s ojetými auty mobile.de za nižší ceny. U lancií a alf ceny zhruba odpovídají stáří a najetým kilometrům.

Na druhé straně nabídky jsou až čtrnáct let staré Alfy Romeo 156. Opět mají dieselové motory, ale často blíže nespecifikované. Některá auta mají s ohledem na jejich stáří najeto relativně málo, v nabídce jsou i kusy s lehce překročenou hranicí 100 tisíc kilometrů. Nejlevnější auta aktuálně v aukcích stojí i pod tisíc eur (27,5 tisíc Kč).

V detailech aukce stojí, že většina aut nebyla havarována a pokud ano, tak byla odborně opravena. Ale kupující samozřejmě nemohou čekat záruku. Náklady na převod aut pak jdou k tíži kupujícího. V každém případě mají všechna auta zcela jasný původ a kupující se rozhodně nemusí bát toho, že by mohla být kradená.

Auta z první série patří ministerstvu vnitra, další auta v následujících aukcích budou i z dalších státních institucí. V drtivé většině to jsou auta vyšších tříd a používali je vysoce postavení státní úředníci. Celkem by státní orgány měly v Itálii používat okolo 60 tisíc služebních aut. Prodávané vozy tak tvoří jen velmi malé procento z celkového počtu.

Autor:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.