Dnes jsou již rychlé vozy ve výbavě policejních sborů stále běžnější. Čeští policisté spoléhají při práci na dálnicích na passaty a osvědčenou českou značku (více o flotile rychlý vozů Policie ČR si můžete přečíst zde), jejich italští kolegové si tento týden zařadili nejnovější model ze Sant´Agaty Bolognese. Huracán měl oficiální premiéru teprve v březnu na autosalonu v Ženevě. Na silnicích by se měl oficiálně objevit ale až na konci letošního roku.
Vůz policii osobně předával v budově muzea aut italské policie ředitel automobilky Stephan Winkelmann. "S italskou policií máme velice blízký a silný vztah. Jsme hrdí na to, že jí můžeme poskytnout tento vůz, který bude plnit speciální policejní úkoly," chlubí se Winkelmann.
Policisté hodlají nový huracán využívat hlavně při odhalování nebezpečného chování řidičů na silnicích, jako je nepřiměřená rychlost, nebezpečné předjíždění nebo jízda v nesprávných pruzích. Při své práci budou využívat hlavně elektronický systém na rozpoznávání registračních značek, pronásledování vozidel a on-line přenos záběrů na určenou policejní stanici. Využívat budou i sledování s pomocí GPS.
Zajímavostí je také nový maják s LED diodami, který byl speciálně upraven tak, aby aerodynamicky vyhovoval největším rychlostem na dálnicích. V přední části vozu je pak připravený speciální box, díky kterému mohou policisté výrazně napomáhat při převozu darovaných orgánů.
Osvědčená spolupráce
Huracán ale rozhodně není první lambo sloužící u policie. Od roku 2004 střeží italské autostrády dvě gallarda. A na svoji vytíženost si rozhodně nemohly stěžovat. Jen ve službách římské policie najely od roku 2008 přes 140 tisíc kilometrů, z toho přes 110 tisíc při pravidelných kontrolách na dálnicích. Zároveň byly vozy několikrát využité i přepravě darovaných orgánů.
I přes značné využití vozů, které nebývá u supersportů zvykem, si policisté technickou kvalitu lamborghini chválí. Podle jejich tvrzení se vozy nikdy nepotýkaly s vážnými technickými problémy a do servisů zamířily pouze na pravidelné servisní kontroly.
Další býk v pořadí
Právě gallardo v nabídce automobilky nový huracán nahrazuje. Označení LP 610-4 znamená "longitudinale posteriore", tedy italsky motor uložený vzadu podélně, 610 koní výkonu a pohon všech kol. V 6 500 otáčkách nabízí motor huracanu maximální točivý moment 560 Nm.
Brutální výkon umocňuje i celková váha vozu. Díky odlehčenému rámu z hliníku a karbonu se finální hmotnost zastavila na hodnotě 1 422 kilogramů. Automobilka mluví o maximálce 325 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 3,2 sekundy. Za 9,9 sekundy zvládne novinka ze Sant'Agaty Bolognese zrychlení z nuly na dvoustovku.
Jméno modelu už tradičně čerpá z historie španělské koridy, Huracán byl odvážný a útočný býk, který žil v druhé polovině devatenáctého století.