Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italské řidiče čeká malá revoluce

  15:58aktualizováno  15:58
ŘÍM - Milióny řidičů jezdících po italských silnicích očekává malá revoluce - Senát odhlasoval návrh zákona, který předepisuje povinnost rozsvěcovat při jízdě na dálnicích světla i za dne, což má usnadnit kontrolu rychlosti. Jakmile v nejbližších dnech vyjde text zákona v Úředním věstníku, začne nařízení platit. Dopravní policisté jsou již připraveni, řidiči s tím musí počítat, upozornil v rozhovoru list La Stampa velitel policie Claudio Gatti.

Zlověstně zní pro domácí i zahraniční řidiče novinka, že radarová stanoviště nyní mohou být na silnicích a dálnicích instalována i bez přítomnosti policistů. "Můžeme tak postavit dvakrát víc radarů na kontrolu rychlosti než dosud," zdůraznil Gatti. Zatím je rychlost na italských dálnicích omezena na 130 kilometrů v hodině - podle ekologických organizací však toto nařízení dodržuje stěží polovina řidičů.

Jak La Stampa připomíná, italská silniční síť patří k nejnebezpečnějším v Evropě. Zatímco počet vozidel se za posledních 15 let zdvojnásobil, kvalita i délka vozovek
stagnovaly. Jen o posledním červnovém víkendu přišlo na silnicích v Itálii 74 osob; o týden později to bylo 60 osob, varují dopravní statistiky.

Nový zákon bude nesmlouvavý i k řidičům, kteří budou za volantem přistiženi s telefonem v ruce, s tvrdými sankcemi se počítá i v případě, že řidič požil před jízdou alkohol. Nyní nebude smět hladina alkoholu v krvi překročit půl promile,
zatímco dosud to bylo 0,8 promile, píše agentura AFP.  Opilému řidiči hrozí jednoměsíční vězení, zabavení řidičského oprávnění od dvou týdnů do tří měsíců a pokuta až do výše 1250 eur, tedy v přepočtu téměř 40.000 korun.  Ještě větší obavy musí mít v takovém případě řidiči kamiónů a autobusů nad tři tuny - ti mohou přijít o řidičské oprávnění  vůbec.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.