Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italské zvíře přišlo o střechu, cenu raději neprozrazují

  9:00aktualizováno  9:00
Designér Spada představil na okruhu otevřenou verzi sporťáku Spada Codatronca Monza. Ostře řezaný roadster pohání americký sedmilitrový osmiválec. Design se poněkud vymyká očekávané italské eleganci, o to je ale agresivnější.

Spada Codatronca Monza | foto: Spada

Než se Ercole Spada osamostatnil ve stejnojmenné manufaktuře, tvořil významná auta druhé poloviny 20. století v proslulých designérských firmách. Především u Zagata a I. DE .A Institutu, ale byl i šéfdesignérem u BMW a pracoval také u dalších značek. Podepsán je třeba pod Fiaty Tipo a Tempra, pod Alfou 155 nebo pod pětkovým BMW řady E34.

Spada Codatronca Monza

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vyberte si na Automodul.cz.

Ve své vlastní kanceláři tvoří se synem Paulem supersportovní auta, která následně i v malých sériích na objednávku vyrábí. Po uzavřeném kupé Spada Codatronca TS přišli letos s jeho otevřenou verzí, kterou pojmenovali po slavném italském okruhu Monza.

Roadster má jen symbolické čelní sklo, takže patří spíš do kategorie speedsterů. Kontakt řidiče s okolím je tak maximální a ochrana hlavy ve vyšších rychlostech je téměř nezbytná. Ostatně samotné auto je spíš určené pro okruhové ježdění než pro běžný provoz, ač by pro něj mělo být homologováno. Přestože je monza především autem pro předvedení schopností designérské firmy, přislíbil výrobce kusovou produkci na objednávku bohatých klientů, cenu pak raději ani neuvádí.

 

Design auta se vymyká klasické italské designérské škole s líbivými křivkami. Monza je ostrá jako břitva, připomíná trochu lamborghini, trochu dopravní prostředek z Hvězdných válek a trochu jako by se podobala americkému Chevroletu Corvette. Na agresivitě přidává i jasně rudé lakování karoserie.

Z boku působí ponton ještě docela konvenčně, ale agresivní příď s velmi originálně tvarovanými světlomety jistě bude strašit všechny řidiče, kteří ji spatří přibližovat se ve zpětných zrcátcích. Až je monza předjede, tak mohou obdivovat zcela originální záď, která by uspěla i na vozech formule 1.

Spada Codatronca Monza

Spartánský interiér vypadá jako nedodělaný a spíchnutý na poslední chvíli, na druhou strany fanoušci sci-fi seriálů v něm najdou design kokpitu nejednoho vesmírného korábu. V každém případě tak ostře řezanou palubní desku jsme už dlouho neviděli, jestli pak vůbec nějaké auto podobnou mělo.

Motor si syn a otec Spadové vypůjčili z amerického Chevroletu Corvette ZR06. Nehledě na některé vzhledové příbuznosti obou aut, je důvodem výběru tohoto motoru spíš obří síla amerického agregátu. Díky mechanickému přeplňování dává motor z corvetty 710 koní (520 kW), což v kombinaci s lehkou stavbou spady (pod 1 200 kilogramů) dává tušit závratné jízdní zážitky. Z nuly na stovku se spada dostane za rovné tři sekundy a maximální rychlost je 335 kilometrů za hodinu.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.