Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italský elektrodrobeček do města: Tazzari Zero

aktualizováno 
Italská firma Tazzari připravuje pro letošní rok nový městský elektromobil. Vůz s názvem Zero je ekologický a plně recyklovatelný. Uživateli nabídne dojezd 140 kilometrů na jednu baterii a levný provoz. Rozhodně ale nebude levný.

Městský elektromobil Tazari Zero | foto: Tazari-Zero.com

V Itálii jsou městská auta nesmírně oblíbená. Ostatně právě v této zemi slaví největší prodejní úspěchy třeba smart. Ještě před tím, než ten dostane svou plně elektrickou verzi, se na italské silnice dostane výrobek domácí automobilky – Tazzari Zero.

Malý městský automobil s rozměry 2884 x 1550 x 1400 mm chce začít firma vyrábět ještě v průběhu letošního roku. Malé Tazzari bude jezdit výhradně na elektřinu. Elektromotoru o výkonu 15 kW a točivém momentu 150 Nm dodají energii lithiové baterie s napětím 3,2 V. Pouhých 542 kilogramů těžký vůz tak nabídne pro městský provoz bohatě dostatečnou dynamiku.

Městský elektromobil Tazari Zero

Maximální rychlost činí 80 km/h a na padesátku zrychlí zero za necelých pět sekund. Poháněna jsou zadní kola. Zero s koly v každém rohu a širokým rozchodem nabídne takřka motokárové jízdní vlastnosti. Řidič si bude moci vybrat z několika jízdních režimů. Základem bude normální režim, dále bude k dispozici sportovní režim, režim pro jízdu za mokra a také ekonomický režim, který prodlouží dojezd.

Baterie vystačí automobilu na slušných 140 kilometrů jízdy. Úplně vybité se pak budou na plnou kapacitu nabíjet celých 9 hodin. Zákazník si ovšem bude moci pořídit rychlonabíječku, která vůz dobije za 6 hodin. Třetí možností je nabíjení vozu z třífázové zásuvky, pak s pomocí speciální nabíječky získají baterie zpět 80 % energie za pouhých 50 minut.

Městský elektromobil Tazari Zero

Dvoudvéřové Tazzari Zero nabídne v kabině dostatek místa dvěma cestujícím a uveze celkově 195 kilogramů nákladu. Vůz má dva zavazadlové prostory, každý o objemu 160 litrů, což je na tak malé městské vozítko velmi dobrý výkon.

Zásadní překážkou masového rozšíření tohoto stoprocentně recyklovatelného vozítka bude jeho cena – podle tvůrců má být nižší než 20 000 euro. Jenže více než půl milionu korun za dvoumístného prcka do města je jistě hodně.

V Itálii by se však vzhledem k popularitě městských vozů mohlo zero přeci jen prosadit. Řidič alespoň ušetří na provozních a servisních nákladech. Tvůrci tvrdí, že zero ujede za 1 euro 65 kilometrů, což představuje náklady méně než 50 haléřů na kilometr. Myšleno samozřejmě při italských cenách elektřiny.







Nejčtenější

Trekka, novozélandský automobil na podvozku Škody Octavia
První a jediné novozélandské auto byla před 50 lety terénní škodovka

Na vzniku jediného sériově vyráběného novozélandského automobilu měla velkou zásluhu mladoboleslavská Škodovka. Ač tento vůz nebyl vyráběn v množstvích...  celý článek

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.