Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italský elektrodrobeček do města: Tazzari Zero

aktualizováno 
Italská firma Tazzari připravuje pro letošní rok nový městský elektromobil. Vůz s názvem Zero je ekologický a plně recyklovatelný. Uživateli nabídne dojezd 140 kilometrů na jednu baterii a levný provoz. Rozhodně ale nebude levný.

Městský elektromobil Tazari Zero | foto: Tazari-Zero.com

V Itálii jsou městská auta nesmírně oblíbená. Ostatně právě v této zemi slaví největší prodejní úspěchy třeba smart. Ještě před tím, než ten dostane svou plně elektrickou verzi, se na italské silnice dostane výrobek domácí automobilky – Tazzari Zero.

Malý městský automobil s rozměry 2884 x 1550 x 1400 mm chce začít firma vyrábět ještě v průběhu letošního roku. Malé Tazzari bude jezdit výhradně na elektřinu. Elektromotoru o výkonu 15 kW a točivém momentu 150 Nm dodají energii lithiové baterie s napětím 3,2 V. Pouhých 542 kilogramů těžký vůz tak nabídne pro městský provoz bohatě dostatečnou dynamiku.

Městský elektromobil Tazari Zero

Maximální rychlost činí 80 km/h a na padesátku zrychlí zero za necelých pět sekund. Poháněna jsou zadní kola. Zero s koly v každém rohu a širokým rozchodem nabídne takřka motokárové jízdní vlastnosti. Řidič si bude moci vybrat z několika jízdních režimů. Základem bude normální režim, dále bude k dispozici sportovní režim, režim pro jízdu za mokra a také ekonomický režim, který prodlouží dojezd.

Baterie vystačí automobilu na slušných 140 kilometrů jízdy. Úplně vybité se pak budou na plnou kapacitu nabíjet celých 9 hodin. Zákazník si ovšem bude moci pořídit rychlonabíječku, která vůz dobije za 6 hodin. Třetí možností je nabíjení vozu z třífázové zásuvky, pak s pomocí speciální nabíječky získají baterie zpět 80 % energie za pouhých 50 minut.

Městský elektromobil Tazari Zero

Dvoudvéřové Tazzari Zero nabídne v kabině dostatek místa dvěma cestujícím a uveze celkově 195 kilogramů nákladu. Vůz má dva zavazadlové prostory, každý o objemu 160 litrů, což je na tak malé městské vozítko velmi dobrý výkon.

Zásadní překážkou masového rozšíření tohoto stoprocentně recyklovatelného vozítka bude jeho cena – podle tvůrců má být nižší než 20 000 euro. Jenže více než půl milionu korun za dvoumístného prcka do města je jistě hodně.

V Itálii by se však vzhledem k popularitě městských vozů mohlo zero přeci jen prosadit. Řidič alespoň ušetří na provozních a servisních nákladech. Tvůrci tvrdí, že zero ujede za 1 euro 65 kilometrů, což představuje náklady méně než 50 haléřů na kilometr. Myšleno samozřejmě při italských cenách elektřiny.





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.