Městský elektromobil Tazari Zero | foto: Tazari-Zero.com

Italský elektrodrobeček do města: Tazzari Zero

  • 4
Italská firma Tazzari připravuje pro letošní rok nový městský elektromobil. Vůz s názvem Zero je ekologický a plně recyklovatelný. Uživateli nabídne dojezd 140 kilometrů na jednu baterii a levný provoz. Rozhodně ale nebude levný.

V Itálii jsou městská auta nesmírně oblíbená. Ostatně právě v této zemi slaví největší prodejní úspěchy třeba smart. Ještě před tím, než ten dostane svou plně elektrickou verzi, se na italské silnice dostane výrobek domácí automobilky – Tazzari Zero.

Malý městský automobil s rozměry 2884 x 1550 x 1400 mm chce začít firma vyrábět ještě v průběhu letošního roku. Malé Tazzari bude jezdit výhradně na elektřinu. Elektromotoru o výkonu 15 kW a točivém momentu 150 Nm dodají energii lithiové baterie s napětím 3,2 V. Pouhých 542 kilogramů těžký vůz tak nabídne pro městský provoz bohatě dostatečnou dynamiku.

Městský elektromobil Tazari Zero

Maximální rychlost činí 80 km/h a na padesátku zrychlí zero za necelých pět sekund. Poháněna jsou zadní kola. Zero s koly v každém rohu a širokým rozchodem nabídne takřka motokárové jízdní vlastnosti. Řidič si bude moci vybrat z několika jízdních režimů. Základem bude normální režim, dále bude k dispozici sportovní režim, režim pro jízdu za mokra a také ekonomický režim, který prodlouží dojezd.

Baterie vystačí automobilu na slušných 140 kilometrů jízdy. Úplně vybité se pak budou na plnou kapacitu nabíjet celých 9 hodin. Zákazník si ovšem bude moci pořídit rychlonabíječku, která vůz dobije za 6 hodin. Třetí možností je nabíjení vozu z třífázové zásuvky, pak s pomocí speciální nabíječky získají baterie zpět 80 % energie za pouhých 50 minut.

Městský elektromobil Tazari Zero

Dvoudvéřové Tazzari Zero nabídne v kabině dostatek místa dvěma cestujícím a uveze celkově 195 kilogramů nákladu. Vůz má dva zavazadlové prostory, každý o objemu 160 litrů, což je na tak malé městské vozítko velmi dobrý výkon.

Zásadní překážkou masového rozšíření tohoto stoprocentně recyklovatelného vozítka bude jeho cena – podle tvůrců má být nižší než 20 000 euro. Jenže více než půl milionu korun za dvoumístného prcka do města je jistě hodně.

V Itálii by se však vzhledem k popularitě městských vozů mohlo zero přeci jen prosadit. Řidič alespoň ušetří na provozních a servisních nákladech. Tvůrci tvrdí, že zero ujede za 1 euro 65 kilometrů, což představuje náklady méně než 50 haléřů na kilometr. Myšleno samozřejmě při italských cenách elektřiny.


Elektromobil