Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ivan Trojan umí řídit "malucha" i motorové kolo

  16:03aktualizováno  16:03
Herec Ivan Trojan má podle svých slov k motorismu velmi vlažný vztah. Automobily posuzuje podle stupně bezpečnosti, pohodlí a jejich poruchovosti. Nad otázkou, zda má nějaký motoristický sen, dlouho váhal a pak řekl, že asi nějakého kombíka.
Jaké bylo vaše první auto?
Úplně prvního jsem měl polského fiata, říkalo se mu maluch. Koupil jsem ho od kolegy z divadla, ale byl dost poruchový. Ten vůz. U druhého už to bylo lepší.

Vy jste měl maluchy dva?
Ano, toho druhého jsem koupil od Luďka Munzara, a to už bylo podstatně spolehlivější. Luděk má k autům dost dobrý vztah, a tak asi proto se o toho fiata podstatně lépe staral po technické stránce, a i vnitřek byl udržovanější.

Čím jezdíte dnes?
Mám Škodu Octavia. Turbodiesel. I když jsem ho také nekoupil jako úplně nový - prodal mi ho kamarád jen lehce ojetý - musím říci, že ten mi vyhovuje ve všech ohledech skoro ideálně. Ale jestli se ptáte, čím jezdím právě v těchto dnech...

To vy tolik střídáte auta?
Je to jenom shoda náhod. K Českému lvu jsem dostal i Renaulta Lagunu na měsíc. S jednou plnou nádrží. Asi je to auto o trošku luxusnější, pohodlnější, možná i o vlas bezpečnější, ale já rozdíl mezi octavií a lagunou skoro nepoznám. Takže i když toho půjčeného renaulta vrátím, budu pořád spokojen.

V seriálu Četnické humoresky jste dělal řidiče motocyklu. Musel jste se dlouho učit jezdit s veteránem?
Já měl, přesně řečeno, funkci řidič motorového kola. V té první sérii jsme měli nějakého anglického veterána a ten dost zlobil. Nestartoval. Nebyl asi seštelovaný. Dost to vždycky trvalo a čílilo to nejen mě, ale potom i režiséra a vlastně i celý štáb. Většinou to odnesli rekvizitáři.

Ale jezdilo se vám na něm dobře...
Ale jo. Pak jsme dostali nějaké BMW, a to už bylo úplně v klidu.

Neláká vás koupit si silnou motorku?
Snad jedině skútra do města.

Divoká akcelerace vám adrenalin nepřináší?
Asi možná trochu ano. Ale třeba když si vzpomenu na kamaráda z fotbálku, kterému se právě na motorce zabil jiný kamarád, vždycky ochladnu.

V nyní očekávaném filmu Jedna ruka netleská, který je považován za pokračování Samotářů, je vaše role také motorizovaná?
Výrazně. Zase to bude renault - ten je totiž přezdíván jako motor českého filmu - VelSatis.

To je vůz s hodně osobitým designem. Vám se líbí?
Na vzhled žádný vyhraněný názor nemám. Ale co mi na něm vadilo, bylo, když na mě to auto mluvilo, různě mě upozorňovalo, že třeba nemám zapnutý pás a podobně. To už je na mě moc techniky. Ale asi by to šlo nějak vypnout...

Posunkují na vás řidiči třeba v koloně před semafory?
Občas. Když je to milé, odpovím.

A když není?
Na takové si vlastně ani nevzpomínám.

Ivan Trojan dokáže svůj úsměv skrýt do jemné potutelnosti. Podobný je i jeho vztah k automobilům.

Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.