Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar Advanced Lightweight Coupé: Nesnesitelná lehkost hliníku

  9:21aktualizováno  9:21
Kostra z hliníku a svaly z oceli studie, která ukazuje, jak bude s největší pravděpodobností vypadat nástupce Jaguaru XK, působily na ženevském stánku tradiční britské značky jako magnet na pohledy. Klasickou "british green" barvu nahradila nebeská modř, zahalující lehký hliník karoserie.

Pod kapotu přišla "těžká váha" osmiválce a Jaguar XK8 21. století je na dohled.

V Ženevě na nej volali nekonečně dlouhým a složitým jménem Advanced Lightweight Coupé, to aby bylo dostatečně zřetelné, že jde o studii a že není postaven z lecjakého materiálu.

Dá se ale očekávat, že za čas by mohl slyšet i na jiné jméno. Přesně takhle by totiž měl podle všeho vypadat nástupce 2+2 kupé XK8.

Modrá krev
Designéři, kterým vládne Ian Callum, jsou na svůj koncept náležitě hrdi a srovnávají ho s legendárními "britskými kočkami" minulosti: modelem  XK120, nebo jedním z nejkrásnějších aut všech dob - Jaguarem E Type.

Inženýrům z Coventry se zalíbil hliník a tak z něho celé auto postavili. Podle údajů automobilky ušetřili konstruktéři 40% hmotnosti a o 60%  zvýšili tuhost oproti odpovídající ocelové konstrukci.

Karoserii vládne lehký kov, interiéru zase kůže, vyšlechtěné kočky nic plebejštějšího neoblékají. Na každého z cestujících čeká samostatné sedadlo, řidič a spolujezdec je mohou seřizovat ve všech myslitelných směrech (řidič ovládá i nastavení pedálů), opěradla zadních sedadel jsou alespoň samostatně sklopná.

Těžký kalibr muší váhy
Uhrančivé kupé vystřelí z nuly na stokilometrovou rychlost dříve než třikrát vyslovíte jeho jméno. Exaktnější údaj mluví o méně než pěti sekundách. Když se pořádně rozdovádí osmiválec pod dlouhatánskou kapotou, umí jaguar pelášit až 280 kilometrů v hodině. Auto by mělo, stejně jako stávající generace, dostávat motor s objemem 4,2 litru. V "obyčejné" verzi bude mít 300 koňských sil (220 kW), ostrá sportovní nabídne díky přeplňování služby 450 hlavého stáda (330 kW).

Tajnůstkáři od Jaguaru prozradili ještě jeden údaj. Obrovské chromované ráfky mají průměr 21 palců. Sílu osmiválce na ně řidičovi pomáhá  přenést automatická převodovka ovládaná pádly na volantu.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Autoři: ,


Témata: Ženeva, Jaguar


Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.