Jaguar Advanced Lightweight Coupé: Nesnesitelná lehkost hliníku

  • 56
Kostra z hliníku a svaly z oceli studie, která ukazuje, jak bude s největší pravděpodobností vypadat nástupce Jaguaru XK, působily na ženevském stánku tradiční britské značky jako magnet na pohledy. Klasickou "british green" barvu nahradila nebeská modř, zahalující lehký hliník karoserie.

Pod kapotu přišla "těžká váha" osmiválce a Jaguar XK8 21. století je na dohled.

V Ženevě na nej volali nekonečně dlouhým a složitým jménem Advanced Lightweight Coupé, to aby bylo dostatečně zřetelné, že jde o studii a že není postaven z lecjakého materiálu.

Dá se ale očekávat, že za čas by mohl slyšet i na jiné jméno. Přesně takhle by totiž měl podle všeho vypadat nástupce 2+2 kupé XK8.

Modrá krev
Designéři, kterým vládne Ian Callum, jsou na svůj koncept náležitě hrdi a srovnávají ho s legendárními "britskými kočkami" minulosti: modelem  XK120, nebo jedním z nejkrásnějších aut všech dob - Jaguarem E Type.

Inženýrům z Coventry se zalíbil hliník a tak z něho celé auto postavili. Podle údajů automobilky ušetřili konstruktéři 40% hmotnosti a o 60%  zvýšili tuhost oproti odpovídající ocelové konstrukci.

Karoserii vládne lehký kov, interiéru zase kůže, vyšlechtěné kočky nic plebejštějšího neoblékají. Na každého z cestujících čeká samostatné sedadlo, řidič a spolujezdec je mohou seřizovat ve všech myslitelných směrech (řidič ovládá i nastavení pedálů), opěradla zadních sedadel jsou alespoň samostatně sklopná.

Těžký kalibr muší váhy
Uhrančivé kupé vystřelí z nuly na stokilometrovou rychlost dříve než třikrát vyslovíte jeho jméno. Exaktnější údaj mluví o méně než pěti sekundách. Když se pořádně rozdovádí osmiválec pod dlouhatánskou kapotou, umí jaguar pelášit až 280 kilometrů v hodině. Auto by mělo, stejně jako stávající generace, dostávat motor s objemem 4,2 litru. V "obyčejné" verzi bude mít 300 koňských sil (220 kW), ostrá sportovní nabídne díky přeplňování služby 450 hlavého stáda (330 kW).

Tajnůstkáři od Jaguaru prozradili ještě jeden údaj. Obrovské chromované ráfky mají průměr 21 palců. Sílu osmiválce na ně řidičovi pomáhá  přenést automatická převodovka ovládaná pádly na volantu.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

Jaguar Advanced Lightweight Coupé

,
Témata: Ženeva