Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar C-XF: kocour se opravdu zlobí

aktualizováno 
Jaguar, který možná rozhodne o bytí a nebytí legendární britské automobilky se ukáže naostro na autosalonu v Detroitu. Zde jsou první oficiální fotky a informace o konceptu C-XF. Moderní, technikou přetékající ostrovní šelma, má hodně rozzlobený výraz.

Jaguar C-XF | foto: Jaguar

Na americké přehlídce se představí jako C-XF, sériové provedení, které by mělo vyrazit v roce 2008 a nahradit s-type, odtrhne ze svého jména "C", označující nyní "koncept".

Tvary nového jaguaru jsou prací týmu designérů Juliana Thomsona a Iana Calluma. Moc společného s klasickými jaguary toho nový kocour XF už nemá. Sází spíše na technicistní dravý styl, než na vytříbenou uhlazenost ladící s klubovkou a britským venkovským sídlem zahaleným do mlžného oparu.

Na jeho agresivním, dynamicky tvarovaném těle se pořád něco děje: tady jsou zajímavě tvarované výřezy, támhle doplňky z broušeného hliníku cizelující, jinde zase třeba nenuceně chybí věci, bez kterých si jiné auto ani nepředstavíme (třeba kliky, zapuštěné do sloupků).

Pod ostře řezanými tvary kapoty dýchá kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 litru s 420 koňmi výkonu. Do asfaltu se zarývají drápy 21palcových pneumatik pětistovkou newtonmetrů kroutícího momentu. Omezovač je momentálně nastavený na dvěstěpadesátku, jaguar ale prý umí uhánět až 290 km/h.

Vnitřek je vyvedený v puristickém stylu, který má ale pravděpodobně hodně daleko k sériové podobě. Čtyři samostatná výrazně tvarovaná sedadla, překvapí hlavě ta zadní, hluboce zapuštěná.

Řidič se nemá čím rozptylovat, ovladačů najde kolem sebe pomálu. Kliky dveří se objeví až když k nim přiblížíte ruku. Na schovávanou si hraje i volič automatické převodovky. Vysune se z mohutného středového panelu až po oživení 420hlavého stáda pod kapotou. Tím ale divadlo nekončí, interiér po zmáčknutí startovacího tlačítka prozáří modré světlo, navenek dá ostatním vědět, že se "něco děje", osvětlením drátěné mřížky chladiče.

Za pozornost stojí volant a budíky pod ním. Na jednom ramenu uchycený volant měl kdysi například v našich končinách nechvalně proslulý oltcit, efektní řešení, které se objevovalo především v citroënech, si vypůjčili i designéři Jaguaru. Pod volantem zaujme nezvyklá grafika budíků, jejichž ručky v "klidové pozici" směřují směrem vzhůru. Při dráždění motoru se pak vydávají proti směru hodinových ručiček.

K lahůdkám patří displej na středovém panelu, který díky technologii DualView umí současně zobrazit rozdílné věci očím pilota a spolujezdce.

Autoři: ,


Témata: Detroit, Jaguar, Oltcit


Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.