Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jaguar F-Pace dostává zabrat. Testuje v teplotním rozpětí 90 °C

  13:48aktualizováno  13:48
Jaguar poprvé v historii představí auto, jehož revírem nemá být jen silnice. Model F-Pace chce zachytit vlnu zájmu o modely z kategorie SUV.

Prototypy nového jaguaru testují v extrémních podmínkách, okusily padesátistupňové horko v Dubaji i minus čtyřicet v severním Švédsku.

Vývojový tým zavítal na nejnehostinnější místa Země, uvádí Jaguar. Pro vůz podle Andrewa Whymana, šéfa vývojového týmu F-Pace, vytvořili speciální, extra náročný program. Vůbec poprvé prý Jaguar s prototypy zamířil třeba na šotolinové cesty v horách.

Prototyp Jaguaru F-Pace při testech

Vývojové středisko automobilky Jaguar Land Rover v severošvédském Arjeplogu má 60 kilometrů speciálních tratí určených pro ladění jízdních a terénních vlastností. Zimní teploty tam zřídka stoupnout nad minus 15 stupňů Celsia a klesají až ke čtyřicítkám.

V Dubaji zase bývá ve stínu často přes padesát stupňů. V kabině auta zaparkovaného na slunci lehce naměříte sedmdesát. V prostředí, kde je vysoká teplota a vlhkost, se testuje funkčnost klimatizace, ale také dotykové displeje multimediálního centra.

Fotogalerie

Jaguar do městské džungle vychází z konceptu C-X17, který firma ukázala už v roce 2013. Design chystaného SUV má řadu shodných, nebo podobných prvků s aktuálními vozy značky, konkrétně s modely XE a XF, na jejichž platformě iQ[Al] stojí. Obdobné jsou šelmovité světlomety i dynamický profil karoserie. Od ostatních modelů převezme F-Pace podle všeho i motory. Třílitrové benzinové šestiválce a pětilitrový osmiválec pravděpodobně doplní i čtyřválce pro základní provedení.

Výkonný crossover se ve světové premiéře představí v půlce září na autosalonu ve Frankfurtu, ale prototyp byl k vidění už i na Tour de France (více zde). Prodeje odstartují v roce 2016, výroba bude probíhat v britské fabrice Jaguaru v Solihullu.



Témata: Jaguar


Nejčtenější

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Další z rubriky

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.