Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jaguar F-Pace dostává zabrat. Testuje v teplotním rozpětí 90 °C

  13:48aktualizováno  13:48
Jaguar poprvé v historii představí auto, jehož revírem nemá být jen silnice. Model F-Pace chce zachytit vlnu zájmu o modely z kategorie SUV.

Prototypy nového jaguaru testují v extrémních podmínkách, okusily padesátistupňové horko v Dubaji i minus čtyřicet v severním Švédsku.

Vývojový tým zavítal na nejnehostinnější místa Země, uvádí Jaguar. Pro vůz podle Andrewa Whymana, šéfa vývojového týmu F-Pace, vytvořili speciální, extra náročný program. Vůbec poprvé prý Jaguar s prototypy zamířil třeba na šotolinové cesty v horách.

Prototyp Jaguaru F-Pace při testech

Vývojové středisko automobilky Jaguar Land Rover v severošvédském Arjeplogu má 60 kilometrů speciálních tratí určených pro ladění jízdních a terénních vlastností. Zimní teploty tam zřídka stoupnout nad minus 15 stupňů Celsia a klesají až ke čtyřicítkám.

V Dubaji zase bývá ve stínu často přes padesát stupňů. V kabině auta zaparkovaného na slunci lehce naměříte sedmdesát. V prostředí, kde je vysoká teplota a vlhkost, se testuje funkčnost klimatizace, ale také dotykové displeje multimediálního centra.

Fotogalerie

Jaguar do městské džungle vychází z konceptu C-X17, který firma ukázala už v roce 2013. Design chystaného SUV má řadu shodných, nebo podobných prvků s aktuálními vozy značky, konkrétně s modely XE a XF, na jejichž platformě iQ[Al] stojí. Obdobné jsou šelmovité světlomety i dynamický profil karoserie. Od ostatních modelů převezme F-Pace podle všeho i motory. Třílitrové benzinové šestiválce a pětilitrový osmiválec pravděpodobně doplní i čtyřválce pro základní provedení.

Výkonný crossover se ve světové premiéře představí v půlce září na autosalonu ve Frankfurtu, ale prototyp byl k vidění už i na Tour de France (více zde). Prodeje odstartují v roce 2016, výroba bude probíhat v britské fabrice Jaguaru v Solihullu.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.