Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jaguar F-Pace dostává zabrat. Testuje v teplotním rozpětí 90 °C

  13:48aktualizováno  13:48
Jaguar poprvé v historii představí auto, jehož revírem nemá být jen silnice. Model F-Pace chce zachytit vlnu zájmu o modely z kategorie SUV.

Prototypy nového jaguaru testují v extrémních podmínkách, okusily padesátistupňové horko v Dubaji i minus čtyřicet v severním Švédsku.

Vývojový tým zavítal na nejnehostinnější místa Země, uvádí Jaguar. Pro vůz podle Andrewa Whymana, šéfa vývojového týmu F-Pace, vytvořili speciální, extra náročný program. Vůbec poprvé prý Jaguar s prototypy zamířil třeba na šotolinové cesty v horách.

Prototyp Jaguaru F-Pace při testech

Vývojové středisko automobilky Jaguar Land Rover v severošvédském Arjeplogu má 60 kilometrů speciálních tratí určených pro ladění jízdních a terénních vlastností. Zimní teploty tam zřídka stoupnout nad minus 15 stupňů Celsia a klesají až ke čtyřicítkám.

V Dubaji zase bývá ve stínu často přes padesát stupňů. V kabině auta zaparkovaného na slunci lehce naměříte sedmdesát. V prostředí, kde je vysoká teplota a vlhkost, se testuje funkčnost klimatizace, ale také dotykové displeje multimediálního centra.

Fotogalerie

Jaguar do městské džungle vychází z konceptu C-X17, který firma ukázala už v roce 2013. Design chystaného SUV má řadu shodných, nebo podobných prvků s aktuálními vozy značky, konkrétně s modely XE a XF, na jejichž platformě iQ[Al] stojí. Obdobné jsou šelmovité světlomety i dynamický profil karoserie. Od ostatních modelů převezme F-Pace podle všeho i motory. Třílitrové benzinové šestiválce a pětilitrový osmiválec pravděpodobně doplní i čtyřválce pro základní provedení.

Výkonný crossover se ve světové premiéře představí v půlce září na autosalonu ve Frankfurtu, ale prototyp byl k vidění už i na Tour de France (více zde). Prodeje odstartují v roce 2016, výroba bude probíhat v britské fabrice Jaguaru v Solihullu.





Nejčtenější

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.