náhledy
Jaguar představil velmi zajímavý Project 7 loni v létě. Sportovní roadster v retro designu zaujal parametry i vzhledem a i z tohoto důvodu se nakonec automobilka rozhodla převést koncept do sériové produkce.
Autor: Jaguar
Sériové provedení se bude jmenovat F-Type Project 7. Její podobu Jaguar ukázal na festivalu rychlosti v Goodwoodu a prozradil, že se vyrobí celkem jen 250 kusů tohoto atraktivního roadsteru.
Autor: Jaguar
Auto je poctou dávnému a slavnému Jaguaru D-Type, který sedmkrát triumfoval v Le Mans. I proto se novinka jmenuje Project 7.
Autor: Jaguar
Omezená ruční sériová výbava se samozřejmě projeví na ceně. Auto bude stát 135 tisíc liber, což je v přepočtu asi 4,5 milionu korun. S ohledem na 250 vyrobených kusů je pravděpodobné, že se vcelku rychle vyprodá a cena nadále poroste. Finální podobu Jaguar ukáže letos na podzim, k zákazníkům se F-Type Project 7 dostane až příští rok.
Autor: Jaguar
Základem Projectu 7 je atraktivní kabriolet F-Type, ale samozřejmě s velmi výrazným stylingem. Bodykit mění vzhled auta docela výrazně a přidává mu na agresivitě. Vepředu to jsou například kevlarová lízátka na spodku nárazníku.
Autor: Jaguar
Loni představený projekt překvapil jednomístnou kabinou. To je sice blíže závodním autům, ale v praxi je pro zákazníky atraktivnější kabina pro řidiče a pasažéra. Právě takovou konfiguraci sériové provedení dostalo.
Autor: Jaguar
Ze základního kabrioletu konstruktéři odstranili skládací střechu a místo ní přidali za sedadla ochranné oblouky. Ten u řidiče je protažený až na konec auta, jak tomu bylo u historického vzoru. Nouzovou plátěnou střechu si auto veze v symbolickém zavazadelníku s objemem 200 litrů.
Autor: Jaguar
Koncept Jaguar oblékl do tradiční britské závodní zelené barvy a přidal bílé detaily: vepředu pruh přes celou šířku a na dveřích bílé plochy pro závodní čísla.
Autor: Jaguar
Přes jasné sportovní určení novinky si kabina zachovala komfort sériového provedení F-Type. Kožený volant doplňují karbonové a chromované detaily.
Autor: Jaguar
Upravené jsou nejen prahy, ale auto dostalo i výrazný spoiler. Dvacetipalcová kola jsou obutá do pneumatik Pirelli P Zero. Vepředu mají brzdy šestipístkové třmeny, vzadu čtyřpístkové.
Autor: Jaguar
Auto pohání pětilitrový přeplňovaný osmiválec s výkonem 423 kW a maximem točivého momentu 680 Nm. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou s manuálním řazením Quickshift.
Autor: Jaguar
Technické parametry novinky jsou špičkové. Auto na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a maximální rychlost je na magické třístovce, ale je to jen elektronicky omezená hodnota. Výkon by dokázal Project 7 rozjet na ještě vyšší rychlost.
Autor: Jaguar
Přední sklo je snížené, což Projectu 7 dodává na agresivitě. Retro aerodynamický oblouk za řidičem je spíš designovým prvkem, ale o to efektnějším.
Autor: Jaguar
Technikům se oproti sériovému F-Typu podařilo auto odlehčit o 80 kilogramů. Povedlo se to kvůli odstraněné skládací střeše a úsporu přinesla i skořepinová sedadla. Výsledných 1 580 kilogramů je velmi dobrá hodnota.
Autor: Jaguar
Na silnicích bude Jaguar F-Type Project 7 nepřehlédnutelným autem. Je pravděpodobné, že majitelé ho občas proženou i po závodním okruhu. Pevná konstrukce, upravený podvozek a další detaily ho k tomu přímo předurčují.
Autor: Jaguar