Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar požírá naftu

  14:21aktualizováno  14:21
Neuvěřitelné se stalo skutečností. Jedna z nejklasičtějších britských automobilek (avšak v područí amerického Fordu) nabízí nově do svého nejmenšího modelu X-type vznětový motor. I aristokracie potřebuje šetřit, proto není žádný důvod, proč by jí k tomu neměl dopomoci právě Jaguar.
Jaguar X-Type

Jaguar X-Type | foto: Jaguar

S uvedením X-typu před dvěma lety Jaguar nabídl zákazníkům "lidovějšího" Jaguara.

Hlavní nedostatek byl spatřován právě v omezené nabídce pohonných jednotek, ta zahrnovala pouze dvouapůllitrový a třílitrový benzinový motor.

Nový dvoulitrový turbodiesel disponuje maximálním výkonem 130 koní (96 kW). Maximální kroutící moment pak činí 330 Nm.

Avšak s možností krátkodobě dosáhnout špičkového kroutícího momentu 350Nm. Architektura motoru je čtyřválcová využívající systém přímého vstřikování paliva Common-rail.

Nejen nového motoru, ale i lehkého faceliftu se dočkal Jaguar X-type. Lehce přepracována byla mřížka chladiče, změn se dočkaly i nárazníky. Malých změn doznal i interiér. Spořiví majitelé, kteří zvolí dieselovou verzi, budou dozajista potěšeni i prodlouženými servisními intervaly, díky kterým ušetří další náklady spojené s provozem svého Jaguara.

Stáhněte si tapetu vozu Jaguar X-Type:

800x600         1024x768


Témata: architektura, Ford, Jaguar


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.