Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Jaguar koupil sbírku veteránů za tři a půl miliardy

aktualizováno 
Oddělení Jaguar Land Rover Special Operations si pořídilo největší soukromou sbírku klasických britských vozů na světě. Kolekce Jamese Hulla čítá 543 automobilů, nejstarší je z roku 1919.

Anglický zubař James Hull se rozhodl prodat svou sbírku 543 klasických automobilů, do které patří třeba Austin, který vlastnil Winston Churchill. Sbírku koupilo oddělení Jaguar Land Rover Special Operations. | foto: Profimedia.cz

V kolekci jsou třeba i sajdkáry Swallow a na zakázku postavené Austiny Seven. Dále pak pestrá škála předválečných Jaguarů SS, sedm vozů XK 120 včetně vzácné verze Alloy s hliníkovou karoserií, C-Typy (unikátem v ceně 75 milionů jsme se svezli - čtěte zde) a D-Typy, XK SS, osm E-Typů, třicet klasických sedanů Jaguar Mark, devatenáct modelů XJS a přes dvacet limuzín XJ, jejichž předchozími majiteli byly zajímavé a slavné osobnosti nebo závodníci.

Hullova auta závodila ve slavném italském závodě Mille Miglia a promenovala se při oficiálních oslavách královniných narozenin. Součástí sbírky je i 295 šlapacích autíček a 19 velkých modelů válečných letadel.

Anglický zubař James Hull se rozhodl prodat svou sbírku 543 klasických...

Anglický zubař James Hull se rozhodl prodat svou sbírku 543 klasických automobilů, do které patří třeba Austin, který vlastnil Winston Churchill. Sbírku koupilo oddělení Jaguar Land Rover Special Operations.

Většina těchto vozů je v mimořádně dobrém stavu a váže se k nim pozoruhodný příběh. O historické veterány bude pečovat nová dílna Jaguar Heritage, která sídlí na historické Browns Lane v Coventry.

"Tato akvizice navazuje na nedávné vytvoření divize Special Operations, která byla založena, aby rozvíjela a dohlížela na historické dědictví a vytvářela speciální vozy, jako je Jaguar Project 7, který byl představen před několika týdny," vysvětluje mluvčí českého zastoupení Jaguaru Dieter Platzer.

Fotogalerie

Oddělení Jaguar Heritage nedávno oznámilo výrobu přesných odlehčených verzí E-Typu z roku 1963. Stavět je budou ručně v nových dílnách na Browns Lane, necelých sto metrů od místa, kde byly vyrobeny původní vozy.

Nejraději má starého peugeota

Pikantní na celém nákupu je to, že z více než pětistovky aut je jaguarů jen něco přes stovku. Jaguar, vlastněný indickým koncernem Tata, ovšem koupil sbírku celou a nechá ji pohromadě. Kolik za ni v dražbě prominentnímu britskému kosmetickému zubaři zaplatil, se jen spekuluje. Hull ji prý chtěl prodat někomu, kdo ji zachová pohromadě v Británii a nabídne aspoň sto milionů liber ( kolem 3,5 miliardy korun).

James Hull svou sbírku prodal ze zdravotních důvodů, za poslední čtyři roky třikrát zvítězil nad rakovinou. 

Na celou sbírku měl majitel pojištění. Mladší auta vyžadovala technické kontroly a platit silniční daň, o což se starala Hullova manželka Nova. "Když jsme se seznámili, nevěděla jsem o autech nic. Tvrdil, že jich má kolem čtyřicítky," popsala pro britský Dailymail. Zpočátku jí ukázal jeden ze skladů, kde měl auta schovaná. Ale pak nova zjistila, že je to jen vršek "čtyřkolového ledovce". Auta Hull neparkoval v obyčejných stodolách, všechny jsou vytápěné. 

Nejraději má James Hull svou "W298PCA", což je registrační značka dieselového Peugeotu 306 z roku 2000. "Je to nejpohodlnější auto, které jsem kdy měl," popisuje. Prý si pamatuje registrační značku každého auta, které kdy vlastnil. Jeho žena má stejného peugeota (se značkou W963PAC) ve stříbrném laku. Celkem mají Hullovi asi dvanáct naftových "třistašestek". Ale ty Jaguaru v miliardové sbírce neprodali.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Další z rubriky

Fiat 500
Všechno nejlepší! Nejitalštějšímu autu je šedesát let

„Fiat 500 byl první auto, které jsem řídil, první auto, které si koupil, a první auto, díky kterému jsem si vyzkoušel snad všechny polohy kamasutry,“ popsal...  celý článek

Studebaker Avanti
Avanti je krásné mizerné auto, kterým skončil Studebaker

Jsou tvary, které poznáte poslepu. Po ženském těle je to třeba lahev od coca-coly, jejímž autorem je Raymond Loewy. Z jeho hlavy je taky toto krásné auto s...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.