Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar XE ladí formu na premiéru. Zatím poslal rentgenový snímek

  9:50aktualizováno  9:50
Zcela novou technikou chystanou pro další model se Jaguar chlubí už delší dobu. Skelet karoserie, nosníky a výztuhy natištěné na samolepícím převleku prototypu dávají představu, jak bude důležitá novinka vypadat.

Jaguar XF v maskování | foto: Jaguar

Kdo dnes pase po skvělém svezení s autem na úrovni a chce pohon zadních kol, jde pro BMW řady 3 nebo Mercedes C. Labužníci zkusí Cadillac ATS, Lexus IS nebo Infiniti Q50. Častou volbou (ovšem s jinou koncepcí pohonu) je Audi A4. Nabídka řidičských modelů střední třídy se brzy rozšíří. Klasicky střižený sedan s pohonem zadních kol totiž chystají dvě tradiční značky. A obě slibují, že se je na co těšit.

Alfa Romeo zatím jen slibuje, potvrzuje a uvádí stále nové termíny, mnohem dál je ale britský Jaguar. Ten už slíbil nový "malý" sedan na rok 2015.

Skelet chystaného Jaguaru XF

Skelet chystaného Jaguaru XF

Může se hodit

Také byste si rádi vybrali svého jaguara? Vyberte si ho na Automodul.cz.

A už také nechal nahlédnout pod hliníkovou karoserii modelu, který ponese označení XE. Auto má stejně jako ostatní jaguary výrazné sportovní ambice.

Jaguar prodal v roce 2013 76 tisíc aut, zatímco BMW prodalo 120 tisíc kusů jen modelové řady 3. A právě na tu má Jaguar s novým modelem spadeno nejvíc.

Nově se chystaný model předvedl v netradičním "rentgenovém" maskování. V plné parádě se má ukázat letos v říjnu na autosalonu v Paříži. Prodeje začnou ale až po Novém roce.

Jaguar XF

Design naváže na ostatní modely značky, v útrobách ale bude všechno nové. XE totiž představí novou modulární hliníkovou technickou platformu britské značky, kterou pojmenovali iQ[Al]. Použije ji také chystané SUV a nová generace modelu XF. Hliníkové díly jsou jak dnes nejmodernější materiálové technologie velí lepené a nýtované. Počítá se i s použitím nekovových částí, tedy především karbonu.

Fotogalerie

Platforma je připravena pro příčnou i podélnou zástavbu klasických spalovacích motorů, počítá se i s jejich spojením s elektromotorem do hybridního soustrojí. Těžištěm nabídky XE budou čtyřválce nové řady motorů pojmenované Ingenium. Nejsilnější provedení čtyřválce má mít dvojité přeplňování. 

Jaguar ale už oficiálně slíbil, že XE dostane také přeplňovaný šestiválec z povedeného kupé a roadsteru F-Type. Ten má mít výkon až ke čtyřem stovkám koní. Maximálka vrcholového provedení XE má dosahovat ke třístovce.

Chybět nebude ani naftové provedení a stejně jako u konkurence pohon všech kol. Ten totiž dnes zákazníci vyžadují stále častěji, i když ho využijí jen sporadicky.

Mluví se také o verzi kombi, která by se určitě líbila Evropanům. V celosvětovém měřítku budou ale možná důležitější jiná karosářská provedení, třeba kupé nebo kabrio.



Témata: Jaguar




Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.