Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Jaguaru nafoukli nejmenší model a máme tu nové XF

aktualizováno 
Jaguar si trochu ulehčil život a nová generace modelu XF nápadně připomíná nejnižší řadu XE. Na škodu to není, nový sedan s tělem sportovce vypadá elegantně.

První generace modelu XF znamenala pro Jaguar restart v rukou indického majitele. Původní model XF se povedl, což dokazují i uspokojivá prodejní čísla. Po sedmi letech přišel čas na nástupce. Ten je zcela nový, ale v mnoha ohledech samozřejmě vychází z předchůdce.

Fotogalerie

Při pohledu na snímky nového jaguaru si méně znalý motorista nemůže být jist, zda se dívá na novinku, nebo na nedávno představený menší model XE. Bez měřítka jsou si opravdu až moc podobné. Ale to nic nemění na tom, že novinka je opravdu pohledná, což platí i pro zmiňovaný model XE.

Design nepostrádá sportovního ducha, což je pro britskou značku typické. Klesající zaoblená střecha působí dynamicky, stejně jako patřičně vyrýsované pozadí. Čelní masce dominují velká mřížka chladiče a elegantně ztvárněné světla. Ta jsou přivřená jako u šelmy při útoku.

Jestliže exteriér opakuje formuli použitou u menšího modelu XE, tak vnitřek vozu navazuje na předchůdce. Design interiéru je střízlivý, ve vyobrazeném celočerném provedení možná až příliš nevýrazný. Zaujme linka pokračující z palubní desky až na dveře.

Jaguar XF

Nový model mezigeneračně nevyrostl, dokonce je o něco menší. Téměř pětimetrový vůz je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchůdce. Rozvor se přitom natáhl o 51 milimetrů na 2 960 milimetrů.

Díky hojnému použití hliníku je nový jaguar až o 190 kilogramů lehčí než předchůdce. To z něj činí jeden z nejlehčích vozů v daném segmentu. Spolu s upravenou aerodynamikou (součinitel odporu vzduchu klesl z cx 0.29 na cx 0.26) se to projeví na spotřebě. Rozložení hmotnosti má téměř ideální poměr 50:50.

Nový Jaguar bude mít hned šest různých motorů. V dané třídě nepřekvapí preference turbodieselů, ale kdo by to u Jaguaru ještě před několika lety čekal. Základ tvoří dvoulitrový čtyřválec s výkonem 120 kW a točivým momentem 280 Nm. Ten samý motor může být naladěn i na výkon 132 kW a točivý moment 430 Nm.

Jaguar XF
Jaguar XF

Obě základní motorizace mohou mít nejen osmistupňový automat, ale rovněž šestistupňovou manuální převodovku. Ostatní agregáty jsou spojeny pouze s automatem. Tedy naftový šestiválec s objemem tři litry, benzinový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 177 kW a dvojitě přeplňovaný V6 twin turbo.

Nejvýkonnější turbodiesel má výkon 221 kW a točivý moment 700 Nm, benzinový agregát potom maximálně 250 kW a točivý moment 450 Nm, respektive ve výkonnější verzi 279 kW se stejným točivým momentem. Benzinový vidlicový šestiválec může být spojen i s pohonem všech kol.

Nový Jaguar XF bude možné koupit od letošního podzimu. Na českém trhu bude novinka začínat na částce 1 150 000 korun, za nejsilnější provedení si bude muset zájemce připravit téměř dva miliony korun.

Autor:


Témata: Jaguar, Škoda


Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.