Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Jaguaru nafoukli nejmenší model a máme tu nové XF

aktualizováno 
Jaguar si trochu ulehčil život a nová generace modelu XF nápadně připomíná nejnižší řadu XE. Na škodu to není, nový sedan s tělem sportovce vypadá elegantně.

První generace modelu XF znamenala pro Jaguar restart v rukou indického majitele. Původní model XF se povedl, což dokazují i uspokojivá prodejní čísla. Po sedmi letech přišel čas na nástupce. Ten je zcela nový, ale v mnoha ohledech samozřejmě vychází z předchůdce.

Fotogalerie

Při pohledu na snímky nového jaguaru si méně znalý motorista nemůže být jist, zda se dívá na novinku, nebo na nedávno představený menší model XE. Bez měřítka jsou si opravdu až moc podobné. Ale to nic nemění na tom, že novinka je opravdu pohledná, což platí i pro zmiňovaný model XE.

Design nepostrádá sportovního ducha, což je pro britskou značku typické. Klesající zaoblená střecha působí dynamicky, stejně jako patřičně vyrýsované pozadí. Čelní masce dominují velká mřížka chladiče a elegantně ztvárněné světla. Ta jsou přivřená jako u šelmy při útoku.

Jestliže exteriér opakuje formuli použitou u menšího modelu XE, tak vnitřek vozu navazuje na předchůdce. Design interiéru je střízlivý, ve vyobrazeném celočerném provedení možná až příliš nevýrazný. Zaujme linka pokračující z palubní desky až na dveře.

Jaguar XF

Nový model mezigeneračně nevyrostl, dokonce je o něco menší. Téměř pětimetrový vůz je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchůdce. Rozvor se přitom natáhl o 51 milimetrů na 2 960 milimetrů.

Díky hojnému použití hliníku je nový jaguar až o 190 kilogramů lehčí než předchůdce. To z něj činí jeden z nejlehčích vozů v daném segmentu. Spolu s upravenou aerodynamikou (součinitel odporu vzduchu klesl z cx 0.29 na cx 0.26) se to projeví na spotřebě. Rozložení hmotnosti má téměř ideální poměr 50:50.

Nový Jaguar bude mít hned šest různých motorů. V dané třídě nepřekvapí preference turbodieselů, ale kdo by to u Jaguaru ještě před několika lety čekal. Základ tvoří dvoulitrový čtyřválec s výkonem 120 kW a točivým momentem 280 Nm. Ten samý motor může být naladěn i na výkon 132 kW a točivý moment 430 Nm.

Jaguar XF
Jaguar XF

Obě základní motorizace mohou mít nejen osmistupňový automat, ale rovněž šestistupňovou manuální převodovku. Ostatní agregáty jsou spojeny pouze s automatem. Tedy naftový šestiválec s objemem tři litry, benzinový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 177 kW a dvojitě přeplňovaný V6 twin turbo.

Nejvýkonnější turbodiesel má výkon 221 kW a točivý moment 700 Nm, benzinový agregát potom maximálně 250 kW a točivý moment 450 Nm, respektive ve výkonnější verzi 279 kW se stejným točivým momentem. Benzinový vidlicový šestiválec může být spojen i s pohonem všech kol.

Nový Jaguar XF bude možné koupit od letošního podzimu. Na českém trhu bude novinka začínat na částce 1 150 000 korun, za nejsilnější provedení si bude muset zájemce připravit téměř dva miliony korun.

Autor:


Témata: Jaguar, Škoda


Nejčtenější

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.