Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar XF Sportbrake: elegantní kombi vsadilo na dieselové motory

  15:30aktualizováno  15:30
Ještě před pár lety neslýchané, ale nový jaguar vyjíždí opravdu jenom s turbodieselovými motory. A ještě k tomu jako rodinný stěhovák. Ale pokud hodíme předsudky za hlavu, tak nový model XF Sportbrake vypadá velmi dobře a slibuje solidní řidičské zážitky.

Jaguar XF Sportbrake | foto: Jaguar

Dlouho živořícímu Jaguaru vlil nový indický vlastník do žil doslova živou vodu. Nové modely nejenom dobře vypadají, ale i se dobře prodávají. A od poloviny letošního roku navíc portfolio rozšíří atraktivní kombík z "nejmenší" řady XF. Uvozovky u slova nejmenší jsou zde zcela právem. Model XF je sice ten menší z dvojice sedanů, které Jaguar nabízí, ale jinak je to téměř pětimetrové auto.

Jaguar XF Sportbrake

Kombi je pro tradiční značku dost netradiční karosářskou variantou. Praktický rodinný vůz nabídl Jaguar teprve podruhé po nepříliš povedeném modelu X-Type z minulé desetiletky. Ale je to krok veskrze logický. Kombíky jsou především v Evropě velmi populární a to i aut vyšší střední třídy. Modely německých automobilek to dokazují, tak proč ne u Jaguaru. Navíc právě německé "prémiovky" jsou úhlavními konkurenty vozů z Albionu.

A to není všechno. Po vzoru německých konkurentů Jaguar uložil pod kapotu nového kombi i dieselové motory. Respektive zatím jenom dieselové motory, na benzinové si zákazníci budou muset počkat. A to už je hodně odvážný krok, kterým se značka snaží vyhovět zájmu zákazníků. Tradice prostě musí v dnešní době jít stranou. Ale při pohledu na výběr motorů pro sedan XF je tento krok logický. K dvojici dieselů totiž připravil Jaguar jen dva pětilitrové osmiválce, a to opravdu není obvyklá pohonná jednotka pro auto vyšší střední třídy. Tedy alespoň v Evropě.

Jaguar XF Sportbrake

Ze dvojice naftových agregátů je ten slabší čtyřválcový s objemem 2,2 litru a 204 koňmi (140 kW a 450 Nm). Silnější motor je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec ve dvou výkonových variantách: 240 a 275 koní (176 kW, respektive 202 kW a 600 Nm). Standardem bude osmistupňová automatická převodovka, manuální pravděpodobně nepřijde, a to ani s nabídkou benzinových agregátů. Spekuluje se o nasazení špičkového kompresorového osmiválce s výkonem 510 koní.

Jaguar XF Sportbrake

Oproti sedanu nabídne Sportbrake zajímavé odpružení zadní nápravy. Místo tradičních tlumičů bude mít kombi vzduchové odpružení. Důvodem je předpoklad převážení objemného nákladu. Dispozice pro to Sportbrake má, jeho kufr pojme solidních 550 litrů nákladu a po sklopení sedadel vznikne téměř dvoumetrový prostor. Aby také ne, když délka celého auta je těsně pod pětimetrovou hranicí a rozvor má hodnotu 2,9 metru. Pro sportovní jízdu bude k mání adaptivní podvozek, pro bezpečnost a pohodlí radarový tempomat.

Fotogalerie

Konstruktérům a designérům se podařilo velmi dobře naroubovat kombi karosérii na původní sedan XF. Proti předchozímu kombíku z řady X-Type je to o několik tříd lepší, dokonce tak dobré, že se bude řadit mezi nejhezčí kombi ve třídě. To vše při zachování sportovního naturelu auta. Výrobce se chlubí, že především na zadních sedadlech se podařilo díky karoserii kombi přidat prostor na výšku, který se jistě bude hodit.

Bohatou výbavu rozšiřují dva speciální pakety. Aero pack připomíná označení špičkových saabů a i u Jaguaru bude automaticky montován k nejsilnějšímu dieselovému agregátu. Přidá na atraktivnosti karoserie a pomůže s aerodynamikou. Druhý paket Black je pak čistě designovou záležitostí: místo chromových lišt dostane auto lišty černě lakované.

Nový Jaguar XF Sportbrake bude mít světovou premiéru tento týden na autosalonu v Ženevě.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.