Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar XJ: levný vůz pro bohaté

  15:41aktualizováno  15:41
Jaguar znamená styl - ale po mnoho let znamenalo toto jméno také spoustu problémů. Dílenské zpracování nebylo dobré a některé díly se rychle opotřebovávaly.

V roce 1986 byla uvedena na trh nová řada XJ 40 s motory o objemu 2,9 litru a 3,6 litru. První roky tohoto automobilu byly spojeny s nízkou výrobní kvalitou a nespokojeností uživatelů. Část potíží byla vyřešena v roce 1989, kdy byl agregát o objemu 3,6 litru nahrazen novým čtyřlitrovým šestiválcem. ¨

Další krok kupředu přišel v roce 1992 a od této doby se stále rozšiřují řady spokojených uživatelů. Jaguar XJ dostal tříletou záruku (případně na sto tisíc kilometrů) a kvalita dílenského zpracování prudce stoupla. Mezitím britského výrobce luxusních limuzín koupil Ford. V současné době jsou kvalita a spolehlivost na vysoké úrovni.

Původní šestiválcové motory o objemu 2,9 litru a 3,6 litru byly v roce 1989 nahrazeny novými agregáty o objemu 3,2 litru a čtyři litry. V roce 1993 byla uvedena na trh varianta XJ12 s vidlicovým dvanáctiválcem o objemu šest litrů a výkonu 229 kW (311 k). V roce 1994 spatřil světlo světa model XJR, vybavený šetiválcovým čtyřlitrovým motorem. Další velká změna přišla v roce 1997, modely byly přepracovány a do výroby přišel nový osmiválcový motor o objemu čtyři litry s výkonem 216 kW (294 k).

Mezi klady těchto luxusních vozů patří velmi pohodlné pérování, motory se silným točivým momentem a přepychové vybavení v anglickém stylu. Naopak zápory těchto automobilů jsou například vysoká spotřeba pohonných hmot, omezená manévrovatelnost a u prvních modelů i nízká kvalita dílenského zpracování.

Nejčastějšími závadami jsou například zatékání do zavazadlového prostoru (modely z let 1987 až 1989), poruchy zámků dveří, závady samočinných převodovek (u modelů z let 1987 až 1992) a netěsnost světlometů (automobily z let 1987 až 1988). Přestože automobily vyrobené po roce 1994 jsou výrazně kvalitnější, občas u nich dochází například k poruchám elektroinstalace nebo kontrolních ukazatelů přístrojové desky.

Vozy vyrobené po roce 1994 již netrpí sníženou životností dílů, ani zvýšeným výskytem mechanických poruch. Jejich předností je především vysoce komfortní jízda s minimem hluku uvnitř vozu. V autobazarech jsou za atraktivní ceny k vidění především automobily vyrobené v osmdesátých letech, u nichž je však nutno počítat s velmi vysokými udržovacími náklady.

Jaguar XJ vyrobený v roce 1980.

Autoři:


Témata: trh, Ford, Hluk, Jaguar


Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.