Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar XJ: Více místa pro Vaše lordstvo?

  7:29aktualizováno  7:29
Britská aristokracie se stále přibližuje chutím a peněženkám "obyčejnější" klientely. Sbližování Jaguaru s Fordem je čím dál citelnější, angličtí gentlemani skřípou zuby, jejich poddaní si ale mnou ruce a vyráží pro "divokou kočku" v kombíku (X-Type Estate) a s dieselovým motorem pod kapotou.

Pro ty, kdo přece jen čekají od Jaguaru klasickou urozenost a noblesu, podpořenou dostatečnou dávkou komfortu, připravil britský výrobce o dvanáct a půl centimetru prodloužený Jaguar XJ. 

V Paříži se s verzí LWB pochlubil evropskému publiku. Všechny centimetry navíc šly ve prospěch prostoru na zadních sedadlech. O něco více místa bude mít "jeho Lordstvo" i nad hlavou - sedm centimetrů sice na cylindr či buřinku na hlavě nepostačí, každý centimetr je však dobrý.

Na výběr bude ze čtyř variant uspořádání zadních sedadel. Nejobyčejnější verze bude mít klasickou pevnou lavici, ta "nej" naopak samostatná křesla, nabízející královské posezení (vyhřívaní, elektrické nastavování...).

Interiéru vládne ušlechtilé dřevo, cestující hýčká čtyřzónová klimatizace ovládaná hlasem a nejmodernější elektronika (audiosoustava schopná přečíst DVD, MP3).

Navenek je na první pohled téměř k nerozeznání od "krátkého XJčka". Změn doznala pouze mřížka chladiče. Jen a jen pro XJ LWB byly navrženy ráfky kol. Minimální velikost kol je osmnáct palců, v nabídce budou ale také devatenácti- a dvacetipalcová.

Nabídka motorů zůstane nezměněna: osmiválce 3,5 a 4,2 v atmosférické a přeplňované variantě, nabídnou od 262 do 400 koní. V nabídce tedy nefiguruje nejslabší šestiválcový třílitr.

Všechny centimetry navíc šly u prodlouženého jaguaru ve prospěch prostoru na zadních sedadlech.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.