Jaguar XJ: Více místa pro Vaše lordstvo?

  • 13
Britská aristokracie se stále přibližuje chutím a peněženkám "obyčejnější" klientely. Sbližování Jaguaru s Fordem je čím dál citelnější, angličtí gentlemani skřípou zuby, jejich poddaní si ale mnou ruce a vyráží pro "divokou kočku" v kombíku (X-Type Estate) a s dieselovým motorem pod kapotou.

Pro ty, kdo přece jen čekají od Jaguaru klasickou urozenost a noblesu, podpořenou dostatečnou dávkou komfortu, připravil britský výrobce o dvanáct a půl centimetru prodloužený Jaguar XJ. 

V Paříži se s verzí LWB pochlubil evropskému publiku. Všechny centimetry navíc šly ve prospěch prostoru na zadních sedadlech. O něco více místa bude mít "jeho Lordstvo" i nad hlavou - sedm centimetrů sice na cylindr či buřinku na hlavě nepostačí, každý centimetr je však dobrý.

Na výběr bude ze čtyř variant uspořádání zadních sedadel. Nejobyčejnější verze bude mít klasickou pevnou lavici, ta "nej" naopak samostatná křesla, nabízející královské posezení (vyhřívaní, elektrické nastavování...).

Interiéru vládne ušlechtilé dřevo, cestující hýčká čtyřzónová klimatizace ovládaná hlasem a nejmodernější elektronika (audiosoustava schopná přečíst DVD, MP3).

Navenek je na první pohled téměř k nerozeznání od "krátkého XJčka". Změn doznala pouze mřížka chladiče. Jen a jen pro XJ LWB byly navrženy ráfky kol. Minimální velikost kol je osmnáct palců, v nabídce budou ale také devatenácti- a dvacetipalcová.

Nabídka motorů zůstane nezměněna: osmiválce 3,5 a 4,2 v atmosférické a přeplňované variantě, nabídnou od 262 do 400 koní. V nabídce tedy nefiguruje nejslabší šestiválcový třílitr.

Všechny centimetry navíc šly u prodlouženého jaguaru ve prospěch prostoru na zadních sedadlech.

,