Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak bydlí automobiloví šílenci: postel z brouka, skříň z trabanta

aktualizováno 
Někdo má auta rád tak moc, že si z nich nechává vyrábět nábytek. A Němec Martin Kerber z Oberpframmernu si založil nábytkářskou firmu specializující se na automobilový design.

Automobilový nábytek | foto: Martin Kerber

Zákazníkům vyrábí postele z Volkswagenů brouk, skříňky a vitríny z oblíbených trabantů a renaultů, sedačky z Mini nebo police lemované chromovanými nárazníky.

Vestavěné blikače přitom můžou zůstat funkční a decentně osvětlovat polici z ušlechtilého dřeva.

"Jsme mladá firma a dosud jsme zhotovili osm kusů nábytku z autodílů, další tři jsou v plánu,“ říká Martin Kerber, který nábytek vytváří spolu s jedním spolupracovníkem – lakýrníkem.

První autonábytek vytvořil Martin Kerber před 17 lety se spolužákem. Od té doby podobné věci dělal příležitostně pro kamarády.

Netradiční nábytkář staví své výrobky nejčastěji na kultovních autech, jako jsou vozy Mini, brouk nebo Opel GT.

"Zákazníci se zajímají také o drahá porsche nebo ferrari, ale takový nábytek se prodraží. Bar ze zádi porsche přijde až na 9 tisíc eur,“  vypočítává Martin Kerber.

Cena každého kusu se vypočítává individuálně, za základní cenu považuje podnikatel hranici čtyř tisíc eur.

Zájemci si buď přivezou třeba i ruinu svého plechového oblíbence, nebo si u Martina Kerbera zadají, z jakého typu auta má jejich postel, stůl či skříň vzniknout.

Jeho zákazníky se stávají také dealeři aut, kteří nechávají přestavět vozy "svých“ značek.

Pro jednu německou prodejnu Suzuki málem vyráběl asi nejvíce kuriózní věc.

"Měli jsme předělat SUV na prodejní stůl. Předek auta by zůstal, v kokpitu vy seděl prodavač a k otevřené zadní části by si přisedali zákazníci.“ Zájemce o netradičně pojaté prodejní místo však nakonec couvnul a nábytek neobjednal.

Automobilový nábytekAutomobilový nábytekAutomobilový nábytek



Automobilový nábytekAutomobilový nábytekAutomobilový nábytek



 


Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.