Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do malého seatu si přikupte rukavice, nejlíp zahřeje supermercedes

aktualizováno 
Auta na naftu se vytopí pomaleji než benzinová: nejlepší se vyhřejí za devět minut, nejhorší za 39 minut. Zjistil to při měřením německý autoklub ADAC, který srovnával 500 aut. Mimo jiné odhalil, že dlouho čekají na teplo i řidiči naftových fabií.

Malá kabina Mercedesu SLS AMG se v testu ADAC vyhřála nejrychleji. | foto: Mercedes

Pohled na neodolatelné tvary supersportovního Mercedesu SLS AMG vás rozpálí i bez paliva a kromě toho vás taky nejlíp zahřeje. To ve velkém naftovém MPV budete mrznout klidně o dvacet minut déle.

Na chvostu žebříčku ADAC, který zkoumal, jak dlouho autům trvá, než se vytopí, jsou výhradně vozy na naftu. A nadšení ochladne i u těch, kdo se těší na nástup elektromobilu.

ADAC otestoval na pět stovek aut různých velikostí a s odlišnými pohony. Majitelé aut na naftu mrznou v zimě déle. Důvodem je skutečnost, že naftový motor pracuje efektivněji a tudíž s menšími tepelnými ztrátami než benzinový. Více uvolněného tepla benzinových aut je rychle k dispozici pro prohřátí interiéru vozu.

Vůbec nejhorší je, když dieselový motor pohání auto s velkou kabinou, její vytopení pak trvá klidně půl hodiny.

Nejdelší dobu nutnou k vytopení promrzlého auta z minus deseti na příjemných 22 stupňů Celsia potřebovaly Fiat Dobló 1,6 JTD, Volkswagen Sharan 2,0 TDI, Mercedes Viano 2,2 CDI nebo Peugeot 807 2,0 HDI.

Může se hodit

Pestrá nabídka aut na Automodul.cz

Ještě hůř než tyto rodinné stěhováky dopadl malý turbodieselový kombík Seat Ibiza ST 1,6 TDI. Posádce na zadních sedadlech vytopila jejich místa až po 39 minutách.

Jen o málo lépe dopadly v porovnání časů čistě elektrický vůz Mitsubishi i-MiEV a hybridní Toyota Auris HSD.

Nejrychleji z pěti set srovnávaných aut dokázala svůj interiér prohřát trojice mercedesů v čele s modelem SLS. Ten potřeboval k vytvoření příjemného tepla v malé dvoumístné kabině devět minut.

To Peugeot 807 z druhého konce tabulky bude posádku na předních sedadlech studit 27 minut. Na zadních trvalo prohřátí na 22 stupňů dokonce 37 minut.

Zajímavé bylo srovnání stejných modelů s různými motory: Volkswagen Golf s dieselem 1,6 TDI vyhřál vzduch u předních sedadel za 17 minut a u zadních bylo stejné teplo po 20 minutách. Golf s motorem na benzin vytopil interiér o tři až čtyři minuty rychleji.

Auta která (ne)zahřejí

Auta, která se nejlíp vytápí

Mercedes SLS AMG Speedshift DCT

Mercedes E 500 Coupé Avantgarde 7G-Tronic Sport

Volvo S60 D5 Summum (DPF)

Mazda 3 2,0 DISI i-stop Sports-Line

BMW X5 xDrive30d Automatic (DPF)

Audi TT Coupé TFSI

Peugeot RCZ 155 THP

BMW ActiveHybrid X6

Porsche Boxster S 3,2 PDK

BMW ActiveHybrid 7

BMW 740i Automatic

Audi A4 Allroad 2,0 TFSI quattro

Seat Ibiza ST

Auta, která topí špatně

Toyota Auris 1,8 hybrid Executive HSD

Mitsubishi i-MiEV

Škoda Fabia Combi 1,6 TDI Elegance (DPF)

Peugeot 807 HDi FAP 165 Premium Automat

Mercedes Viano 2,2 CDI Trend lang Automat (DPF)

VW Sharan 2,0 TDI BlueMotion Technology Highline (DPF)

Fiat Dobló Kombi 1,6 JTD Multijet 16V Start&Stop (DPF)

Seat Ibiza ST 1,6 TDI Style (DPF)

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.