Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Svezli jsme se bestií za 11 milionů. Řádila v Praze

  17:07aktualizováno  17:07
S helmou na hlavě se soukám přes trubkový rám do anatomické závodní sedačky. Špendlí mě do ní pětibodovým pásem. Smrdí tu benzin, tak to má v závodním speciálu být. Zvenčí je to vysportovanější městský Nissan Juke - navíc má křídla, spojlery, velká kola, matně černou barvu. Jenže hlavně tahle bestie vystřelí z nuly na stovku za 3,5 sekundy.

Stále větší auta mají stále menší motory, říká se tomu downsizing. U Nissanu to ale pojali naopak. Vzali skoro to nejmenší a bezpochyby nejbizarnější, co v nabídce mají, a nacpali do toho motor ze supersportu. Bláznivý crossover Juke-R o výkonu 485 koní, co na stovku vysprintuje za 3,5 sekundy, se zastavil v Praze. "Je-li v pekle běžným dopravním prostředkem Nissan Juke-R, do nebe mezi ty ekožvanily nechci," komentuje fotograf setkání s černým nissanem.

Nissan Juke-R v Praze

Jedinečná příležitost

Těch pár set metrů na parkovišti v pražských Vysočanech se zdá sakra málo. Ale dívejme se na to jinak. Unikát, který je nyní na světě ve dvou kusech, se do Prahy už asi podruhé nepodívá.

Auto, které budou prodávat za jedenáct milionů a vlastně je to jeden úžasný nesmysl na čtyřech kolech, vstoupí do dějin. Takové "hračky" pro čirou radost už dnes autovýrobci moc často nestaví.

Už v základní nabídce má nissan překvapivě výkonnou verzi DIG-T s přeplňovaným motorem 1,6 a výkonem 140 kW (190 koní), na přání i s pohonem všech čtyř kol. Ale Juke-R nemá se sériovým autem pranic společného, až na základy karoserie, která však výrazně nabrala svaly.

Nissan Juke-R v Praze

Motor, dvouspojková převodovka, brzdy, nápravy a všechna další mechanika pochází z uznávaného Nissanu GT-R. To je sofistikovaný supersport nacpaný tou nejmodernější technikou, takový superpočítač na kolech. A proto je z Juku-R pořádný divočák. S neskutečným zvukem.

Motor japonského supersportu o objemu 3,8 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel poskytuje výkon 485 koní. Malý nissan s ním prý jede kolem tří set. A pozor, těch 485 koní mají první dva prototypy, další kusy mají mít ještě o pětašedesát koní víc, tedy celkem 550. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará dvouspojková převodovka – upřimně, pilot má dost práce ukočírovat toho zuřivce s oběma rukama na volantu, natož aby se ještě musel zabývat řazením a třetím pedálem. Technika holt už člověka doběhla...

Za volantem

Na dráze vytyčené páskami na parkovišti nemohl Juke-R ukázat, co všechno umí. Než se stačila natlakovat turbodmychadla, už musím jít na brzdy a trefit se do brány. Pak táhlé oblouky, tam se malý juke opře do vnějších kol a zarputile ho vykrouží. Pak ostrá levá, v takových se juku moc líbí. Chuligánskou jízdu bokem řidiči prostě vnutí. A obrousit gumy je hračka.

Malé auto s krátkým rozvorem je parádně obratné a hravé. Radost kazí jen moc dlouhý převod řízení. Musíte hodně točit volantem, anebo mít pravačkou stále sešlápnutý plyn, aby motor neztratil otáčky, a přibržďovat levačkou.

Může se hodit

Pořiďte si Nissan a užívejte si bezstarostnou jízdu i vy. Vybírejte z nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz/Nissan.

A tak je to pořád. Než se motor stačí vzepnout a ukázat, co v něm je, už je třeba brzdit. Právě razance, s jakou matně černý bolid zpomaluje, je ohromující. Jen tak na okraj, brzdy také pochází z Nissanu GT-R, ve kterém jejich výměna stojí 140 tisíc korun.

Jestli jste jeden ze dvou Čechů, kteří si na Juke-R brousí konto, objednejte se do učení k závodníkům. Juke-R zatím nemá silniční homologaci. A trápit ho na obyčejné silnici by byla určitě škoda, tahle šílenost prostě bezpodmínečně potřebuje okruh...

Nissan Juke-R v Praze

Vydupali si ho šejci

Od šílené myšlenky k prvnímu nastartování konečné podoby prototypu uběhlo 22 týdnů. Juke-R předvedl Nissan začátkem roku v Dubaji a místo si vybral perfektně. Místní honoraci, oficiálně "vysoce postavenému a respektovanému členu dubajské společnosti", se malá raketa natolik zalíbila, že učinil objednávku na produkční verzi modelu Juke-R. A to rovnou na dva kusy.

Fotogalerie

Gareth Dunsmore, produktový manažer pro model Juke, se pochlubil, že reakce při dubajské premiéře předčila veškerá očekávání: "Dostávali jsme nabídky na koupi tohoto konceptu přímo na ulici."

Automobilka pak zaregistrovala ještě jednoho zájemce a rozhodla se, že přemotorovanému crossoveru dá vzniknout v malé sérii.

S ohledem na ruční výrobu si zákazníci budou moci určit individuální výbavu. Auta budou vznikat v britské pobočce značky.

Přesný počet kusů Nissan neuvádí, hovoří se o dvaceti malých bestiích. Zdeněk Fořta, šéf českého zastoupení Nissanu, pro iDNES.cz prozradil, že už registrují dva zájemce.





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.