Jak jezdí Škoda Superb? Jistě a hladce

Většina řidičů či majitelů tohoto vozu si asi před usednutím do něj sundá sako a povolí kravatu. Prvních pár kilometrů se Škodou Superb totiž jasně ukázalo, pro koho je tohle auto dělané. Do Škody Superb a za jeho volant budou většinou nasedat pánové v oblecích a dámy v kostýmku. A superb jim nabídne to, co taková skupina očekává - příjemné pohodlí, komfort a jistotu.

Ti, kdo by čekali dravost a ostře nabitý vůz, by se měli poohlédnout někde jinde. Jestli lze vůbec něco na superbu 1,8 turbo po padesáti ujetých kilometrech posoudit, pak první dojem ze škodovácké novinky je taková solidní hladkost". Vlastnosti auta jsou zakulacené, oblé. Sedadla pohodlná, odpružení auta měkčí, ale velmi jisté. Posilovač řízení je citlivý možná až příliš. Brzdy jsou zase naladěny tak, aby se mohovitý řidič nelekl pracují pěkně měkce, žádné ostré reakce. Motor šlape skoro neslyšně, jen turbo o sobě dá při sešlápnutí plynu vědět, aby se na ně snad nezapomnělo.

Hluk zvenčí není téměř žádný. Pokud bude majitel finančně postavený tak dobře, že si může dovolit vlastního šoféra, užije si na zadních sedadlech nevídaného luxusu. Místa je tu pro pořádání konference nezúčastněných zemí, prostor pro nohy je skvělý. Loketní opěrka v zadních sedadlech však špatně doléhala, totéž platí i o krytu pro použití vaku na lyže, který je umístěn v mezeře mezi zadními sedadly. Tyto nedostatky však lze přičíst spíš tomu, že vůz byl jedním z prvně vyrobených, než konstrukční chybě.

Jak opravdu superb jezdí a kde jsou jeho přednosti a slabiny, to ukáže až dlouhodobější test. A i ten se v příloze AUTO MOTO objeví. Přes přední okno se bude moci řidič superbu kochat pohledem na robustní příď vozu a zažívat pocity, jaké vzbuzují koncernové sestřenice z audi. A když vás nějaký superb předjede, jeho záď s velkým škodováckým znakem napoví, kdo se uvnitř veze - ten, kdo si může dovolit utratit za solidní vůz s kapkou luxusu a výkonem 110 kilowattů tři čtvrtě milionu.