* Základem je pravidelná kontrola výšky hladiny chladicí kapaliny v chladiči nebo ve vyrovnávací nádobce. Kapalinu je nutné doplnit vždy při poklesu její hladiny pod rysku na vyrovnávací nádobce.
* Nejméně jednou ročně je třeba kontrolovat, zda správně funguje tepelný spínač ventilátoru chladiče. Kontakty spínače zaslouží důkladnou očistu vždy po zimě.
* Důležitá je také kontrola napnutí klínového řemenu, který pohání ventilátor a čerpadlo. Je dobré mít náhradní řemen ve výbavě vozidla.
* Zátka chladicího systému musí být vždy dobře dotažená, aby soustava fungovala jako tlakový hrnec. Chladivo pak nevaří při stovce stupňů Celsia, nýbrž až při vyšší teplotě.
* U automobilů typu off-road zaslouží chladič po každé jízdě terénem očistu od bláta, trávy,m uch a dalšího.
* Zvýší-li se teplota motoru a řidič se rozhodne doplnit chladicí kapalinu, tak musí být opatrný,aby se neopařil při otevírání zátky chladiče či vyrovnávací nádobky. Chladivo je v systému pod tlakem.
* Když náhle a výrazně ubude kapalina z chladicího systém u, je na místě bezodkladná návštěva servisu. Potíž zřejmě způsobila technická závada.
* Po výměně chladicí kapaliny je nutné pečlivé odvzdušnění chladicí soustavy,platí to zvláště u vozů řady Škoda 105/130.
* Zvláště v parných dnech motoru nesvědčí trvalá jízda na plný plyn.
- středa 12. července 2000