Jak předcházet přehřátí motoru

* Základem je pravidelná kontrola výšky hladiny chladicí kapaliny v chladiči nebo ve vyrovnávací nádobce. Kapalinu je nutné doplnit vždy při poklesu její hladiny pod rysku na vyrovnávací nádobce.

* Nejméně jednou ročně je třeba kontrolovat, zda správně funguje tepelný spínač ventilátoru chladiče. Kontakty spínače zaslouží důkladnou očistu vždy po zimě.

* Důležitá je také kontrola napnutí klínového řemenu, který pohání ventilátor a čerpadlo. Je dobré mít náhradní řemen ve výbavě vozidla.

* Zátka chladicího systému musí být vždy dobře dotažená, aby soustava fungovala jako tlakový hrnec. Chladivo pak nevaří při stovce stupňů Celsia, nýbrž až při vyšší teplotě.

* U automobilů typu off-road zaslouží chladič po každé jízdě terénem očistu od bláta, trávy,m uch a dalšího.

* Zvýší-li se teplota motoru a řidič se rozhodne doplnit chladicí kapalinu, tak musí být opatrný,aby se neopařil při otevírání zátky chladiče či vyrovnávací nádobky. Chladivo je v systému pod tlakem.

* Když náhle a výrazně ubude kapalina z chladicího systém u, je na místě bezodkladná návštěva servisu. Potíž zřejmě způsobila technická závada.

* Po výměně chladicí kapaliny je nutné pečlivé odvzdušnění chladicí soustavy,platí to zvláště u vozů řady Škoda 105/130.

* Zvláště v parných dnech motoru nesvědčí trvalá jízda na plný plyn.

Témata: Škoda Auto