Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak reklamovat auto v bazaru

  13:30aktualizováno  13:30
Koupili jste auto v bazaru a za pár týdnů přestalo jezdit, protože mělo poruchu, kterou vám v bazaru zatajili? Pak byste vůz měli reklamovat. Jenže ještě předtím, než auto koupíte, měli byste si pořádně přečíst kupní smlouvu.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská

Před několika měsíci se občanské Sdružení ochrany spotřebitelů České republiky rozhodlo prověřit dvanáct smluv namátkou vybraných autobazarů. A výsledek byl nevalný.

"V každé smlouvě byla minimálně jedna nejednoznačná formulace, v některých pak přímo ustanovení odporující zákonu," upozorňuje Jan Šulc, právník Sdružení ochrany spotřebitelů.

Jeden brněnský autobazar třeba podmiňuje odpovědnost za vady provedením servisní prohlídky ve spřáteleném servisu, další z téhož města zase tvrdí, že coby prodávající nemá za případné vady žádnou odpovědnost.

V Českých Budějovicích prý kupující podpisem souhlasí s tím, že případné problémy bude řešit přímo s původním majitelem, tedy s vynecháním autobazaru..

"Všechny podobné praktiky jsou pochopitelně nezákonné, a tedy neplatné. Je však nutné, aby kupující svá práva znal a uměl se bránit, zdůrazňuje Šulc.

Když už se nějaká vada skutečně objeví a majitel auta se pustí do reklamace, měl by vědět, že v prvních šesti měsících po koupi musí bazar dokázat, že auto vadu nemělo. Později je důkazní břemeno na novém majiteli vozu.

Stejně důležité je vědět, že doba pro uplatnění reklamace je dlouhá 24 měsíců od koupě. Sice může být zkrácena i na dvanáct měsíců, ale jen po vzájemné dohodě.

Chcete vědět více?

Jak reklamovat ojeté auto? Kdy na to máte právo? Jak dlouhá je reklamační lhůta? Do kdy musí bazar reklamaci vyřídit? Kam se obrátit o pomoc? Kde vyřizovat stížnost u zánovního auta, které je stále v záruce výrobce? Čtěte v zítřejší MF DNES.
Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.